• آیفون‌های سال ۲۰۲۰ صفحه نمایش LCD نخواهند داشت

    وبینوکس - ظاهرا اپل قصد دارد از سال ۲۰۲۰، استفاده از پنل‌های LCD را برای آیفون کاملا کنار بگذارد و برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای آینده‌ی گوشی‌هایش درنظر بگیرد.

    شنیده‌ها حاکی از آن است که ظاهرا اپل (Apple) قصد دارد نمایشگرهای LCD را از آیفون‌هایش حذف کند و این حرکت با آیفون‌های ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. براساس گزارشی از وال‌استریت ژورنال، نسل بعدی آیفون XR آخرین پرچم‌دار اپل با صفحه‌نمایش LCD خواهد بود.

    استفاده از OLED انعطاف بیشتری در طراحی به‌ارمغان می‌آورد و به برنامه‌ی بلندپروازانه‌ی اپل برای گوشی‌های آیفون سال ۲۰۲۰ اشاره می‌کند. در آیفون XR نیز، این امر را شاهد هستیم که حاشیه‌ی نمایشگر درمقایسه‌با همتایان OLED آن بیشتر است.

    همچنین در آینده، اپل به‌دنبال آن است که در طراحی، یک گام فراتر از قاب شیشه‌ی تخت مستطیلی بگذارد. سال گذشته بلومبرگ در گزارشی از چند پروژه‌ی تحقیقاتی مفصل طراحی اپل، مانند افزودن ژست‌های غیرلمسی و آیفون‌هایی خمیده (با خمش در طول آن مانند موز) خبر داد.

    به‌احتمال زیاد، طراحی آیفون (iPhone) سال ۲۰۲۰ بسیار متفاوت‌تر از طراحی فعلی خواهد بود. همچنین، انتظار می‌رود طراحی آیفون ۲۰۱۹ چیزی فراتر از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی طراحی فعلی باشد.

    در چند سال اخیر، محبوبیت LCD روند نزولی داشته که دلیل اصلی آن، نیاز به قطعه‌ی نور پس‌زمینه است. در نمایشگرهای OLED، نور از خود پیکسل‌ها ساطع می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان از آن‌ها در دستگاه‌هایی با شکل‌های غیرمعمول‌تر استفاده کرد. علاوه‌براین، اپل درحال‌بررسی نمایشگرهای microLED به‌عنوان جایگزینی دیگر برای LCD است.

    با کاهش محبوبیت LCD، تأمین‌کنندگان این پنل‌ها تلاش می‌کنند راه‌های جدیدی برای کسب درآمد بیابند. در این گزارش، وال‌استریت ژورنال درباره‌ی مشکلات Japan Display صحبت می‌کند که وابستگی زیادی به سفارش‌های LCD اپل دارد.

    کاهش تقاضا برای نمایشگرهای LCD و نیز تقاضای کمتر از انتظار برای آیفون XR، تأثیر بسزایی بر اوضاع اقتصادی Japan Display خواهند گذاشت. گفتنی است درصورت استفاده از فناوری OLED در آیفون‌های ۲۰۲۰، این موضوع برای سازندگان این نوع پنل‌ها سودمند خواهد بود.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا