• ترجمه همزمان با کمک دستیار هوشمند گوگل

    وبینوکس - ماه گذشته اولین رونمایی از حالت مترجم دستیار هوشمند گوگل برای بلندگوها و صفحه‌نمایش‌های هوشمند اتفاق افتاد. هم‌اکنون تمامی دستگاه‌های گوگل هوم و صفحه‌نمایش‌های هوشمند می‌توانند این قابلیت را روی دستگاه‌های خود امتحان کنند.

    ماه گذشته اولین رونمایی از حالت مترجم دستیار هوشمند گوگل برای بلندگوها و صفحه‌نمایش‌های هوشمند اتفاق افتاد. هم‌اکنون تمامی دستگاه‌های گوگل هوم و صفحه‌نمایش‌های هوشمند می‌توانند این قابلیت را روی دستگاه‌های خود امتحان کنند.
     
    به گزارش وبینوکس از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گوگل به‌تازگی قابلیت حالت مترجم را برای صفحه‌نمایش‌ها و بلندگوهای هوشمند خود عرضه کرده است و دارندگان این محصولات از این به بعد می‌توانند با گفتن جملاتی مانند "حالت مترجم را روشت کن" یا " کمک کن که اسپانیایی حرف بزنم" به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و اسپانیایی این حالت را روشن کنند.

    مترجم هوشمند این قابلیت می‌تواند ترجمه میان 26 زبان را انجام بدهد و به‌زودی زبان‌های دیگری نیز به این فهرست افزوده می‌شوند.
     

     ترجمه همزمان با کمک دستیار هوشمند گوگل

     
    البته متخصصانی که قابلیت مترجم هوشمند را امتحان کرده‌اند از سرعت بسیار پایین و لغات لفظ قلم آن شکایت داشته‌اند.
    به‌ این‌ ترتیب ترجمه‌های پیچیده با استفاده از این قابلیت صورت نخواهد گرفت.
    اما همان‌طور که مترجم گوگل در طی چندین دهه فعالیت بهبودهای زیادی پیدا کرده است، امیدواریم که این مترجم هوشمند نیز در طی زمان بهتر بشود.
     

    درهرصورت و باوجود تمام نقایص عرضه این ویژگی جدید توسط گوگل را می‌توان قدم بزرگی در جهت از میان برداشتن موانع زبانی و برقراری راحت‌تر ارتباط دانست که در آینده‌ای نه‌چندان دور تحولات بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت.
    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا