• افزایش نیاز بازار کار به استخدام کارشناسان تکنولوژی

    وبینوکس - کارفرمایانی که نتوانند بالاترین دستمزدها را برای نیروی کار ماهر پرداخت کنند ناچار به ارائه مشوق‌های دیگر خواهند بود، از جمله مرخصی باحقوق، انعطاف‌پذیری بیشتر در زمان‌بندی کار، امکان دورکاری و فرصت‌های پیشرفت شغلی.
     
    افزایش نیاز بازار کار به استخدام کارشناسان تکنولوژی

     
    بر اساس جدیدترین تحقیق انجام شده توسط گروه تامین نیروی کار وست ولی(WVSG)، سه ماهه آینده می‌تواند فصلی پرثمر برای نیروی کار ماهر سیلیکون ولی باشد. در میان 800 مدیر مورد نظرسنجی قرار گرفته، بیش از 95 درصدشان پیشبینی می‌کنند که شرکت‌هایشان در ماه‌های پیش رو وضعیتی رو به رشد یا باثبات خواهند داشت.
     
    به گزارش وبینوکس از رایورز به نقل از سیودایو، چارلی آلپورت، نایب رییس اجرائی WVSG، گفت که این پیش‌بینی‌ها خبری خوب برای کارجویان هستند.
    آلپورت گفت: «وقتی در مسیر رشد قرار داشته باشند، معمولا نیاز به کارکنان بیشتری برای تحقق آن رشد دارند. این به معنای شکلگیری یک "بازار خریدار" برای کارجویان است تا گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داشته باشند. در واقع، تعداد کارکنانی که شغل فعلیشان را به دنبال یافتن فرصت‌های بهتر ترک می‌کنند رشد مداومی داشته است.»
    وی افزود که شرکت‌ها نیاز خواهند داشت که به تلاش‌هایشان برای جذب استعدادهای مورد نیاز به منظور تحقق اهدافشان شتاب بدهند.
     
    بر پایه یک تحقیق منتشر شده توسط انجمن تکنولوژی مصرف‌کننده، در عین حالی که تقاضا برای استخدام نیروی کار ماهر در حوزه تکنولوژی افزایش می‌یابد، دشواری یافتن و استخدام آنها نیز بیشتر می‌شود. در واقع، 74% از پاسخدهندگان پیش‌بینی کرده‌اند که جست‌وجوی افرادی که مهارت‌های مناسب را داشته باشند دشوارتر خواهد شد.
     
    افزایش نیاز بازار کار به استخدام کارشناسان تکنولوژی

    اگرچه کارفرمایان برای افزایش دستمزدها در تردید هستند، ولی کارفرمایان تکنولوژی ممکن است برای جذب نیروی کار ماهر چاره‌ای جز این کار نداشته باشند.
    وب‌سایت SHRM، به نقل از یک تحقیق جدید Glassdoor، ذکر نموده است که میزان ترک شغل فعلی توسط افراد به سطحی بی‌سابقه رسیده و انگیزه اصلی آنها کسب حقوق بیشتر است.
     
    کارفرمایانی که نتوانند بالاترین دستمزدها را برای نیروی کار ماهر پرداخت کنند ناچار به ارائه مشوق‌های دیگر خواهند بود، از جمله مرخصی باحقوق، انعطاف‌پذیری بیشتر در زمان‌بندی کار، امکان دورکاری و فرصت‌های پیشرفت شغلی.
    برخی تحقیقات گویای آن بوده که کارکنان مزایا و امکانات مضاعف را به افزایش دستزمد ترجیح می‌دهند.
     
    تغییر استراتژی‌های استخدامی یک تاکتیک دیگر برای رفع کمبود استعدادها است.
    استخدام‌کنندگان می‌توانند جذب نیروی کار از مجموعه‌های استعدادهای از نظر دورمانده، مانند معلولان، بازنشستگان و کهنه‌سربازان و کارگران گیگ(نیروی کار فاقد هر نوع نظام‌مندی شغلی)، را در پیش بگیرند؛ و نهایتا اینکه، کارفرمایان همچنین می‌توانند از مزیت تکنولوژی برای استخدام نیرو بهره ببرند و ابزارهایی همچون تحلیل‌های پیش‌بین و هوش مصنوعی را مورد استفاده قرار دهند.
     

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا