• خبرگوناگون آیا باید خودمان را برای عرضه USB 4 آماده کنیم؟

    وبینوکس - شاید شماهم از خود این سوال را بپرسید که چرا پورت تاندربولت 3 به حوزه USB وارد نمی‌شود؟ پاسخ این سوال، هزینه‌های زیاد است. شرکت اینتل، پورت تاندربولت 3 را ساخته است و هرکسی که بخواهد از این پورت در فلش مموری، لپ‌تاپ و حتی کابل، استفاده کند،

    باید حق اختراع این محصول را پرداخت کرده تا بتواند از این پورت در کالای خود استفاده کند. این‌کار به منزله بالارفتن قیمت وسایل الکترونیکی می‌شود که در آن‌ها از پورت تاندربولت 3 استفاده شده است. به همین دلیل است که این پورت را می‌توان در محصولی مثل MacBook Premium اپل پیدا کرد، نه در یک لپ‌تاپ 300 دلاری! اینتل نیز هم‌چنان قصد توسعه این پورت را دارد. اما پورت USB 4 تمامی محاسبات اینتل را بهم خواهد زد.

    توسعه نسل چهارم پورت USB

    گروه توسعه USB گفته که پورت USB 4 با استفاده از دو کانال انتقال 20 گیگابیتی، توانایی انتقال اطلاعات به اندازه تاندربولت را دارد. سرعت بالای انتقال در این پورت باعث می‌شود که نمایشگرهای جانبی و کارت‌های گرافیک اکسترنال نیز بتوانند از این مزیت، بدون پرداخت هزینه گزاف بهره‌مند شوند.

    این پورت، همانند پورت‌های USB نسل قبل، از کابل‌ها و دستگاه‌های USB 2.0 و USB 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. به علاوه، این پورت با پورت و کابل‌های تاندربولت 3 شرکت اینتل نیز سازگار خواهد بود.

    البته این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که برای تجربه سرعت بالای انتقال اطلاعات، تمامی مجموعه‌های سخت‌افزاری باید تعویض و به‌روز شوند و اگر این‌کار انجام نشود، داشتن یک فلش با پورت USB نسل 4 بدون وجود پورت ورودی در رایانه، حرکتی بی‌فایده است و هیچ تغییری در سرعت انتقال اطلاعات ایجاد نمی‌شود.

    ما هنوز درباره نسخه چهارم USB چیز زیادی نمی‌دانیم!

     

     خبرگوناگون آیا باید خودمان را برای عرضه USB 4 آماده کنیم؟

    شرکت اینتل گفته است که پورت تاندربولت 3 را در کنار پورت USB 4 عرضه خواهد کرد. اما اگر این اتفاق بیافتد، شرکت اینتل هیچ سودی از عرضه تاندربولت 3 نخواهد برد و در نهایت، این پورت USB 4 است که برنده این میدان نبرد می‌شود.

    علاوه‌بر موارد ذکر شده، هنوز هیچ استانداردی برای نسخه چهارم USB تعیین نشده است که شرکت‌های دیگر بتوانند آن را برروی دستگاه‌های الکترونیکی خود توسعه دهند.

    اما می‌توان این احتمال را نیز بیان کرد که این پورت، در قالب پورت USB-C عرضه و رقیب جدی و سرسختی برای تاندربولت 3 محسوب شود.

    حتی نام این نسخه از USB به طور واضح مشخص نشده است. بنابراین برای تصمیم‌گیری این‌که تجهیزات الکترونیکی، چه موقع به این نسل از USB مجهز می‌شوند، بسیار زود است.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا