• پلیس آمریکا برای دستگیری یک دزد به گوگل متوسل شد

    وبینوکس - معمولاً نیروهای پلیس برای شناسایی افراد خلافکار از مجوز تفتیش اماکن مختلف استفاده می‌کنند، اما فناوری‌های جدید امکانات جدیدی را در اختیار آنها قرار داده است.

     

    پلیس آمریکا برای دستگیری یک دزد به گوگل متوسل شد

    به گزارش وبینوکس به نقل از آسین ایج، تفتیش اماکن مشکوک به پلیس امکان می‌دهد تا مدارک و اسناد مورد نیاز را بر علیه خلاف‌کاران تهیه کند. اما در عصر فناوری پلیس از روش‌های تفتیش مجازی برای شناسایی مظنونین بهره می‌گیرد.

    دسترسی به این خدمات و امکانات با استفاده از پایگاه داده بزرگ گوگل که موقعیت مکانی میلیون‌ها کاربر این شرکت را به ثبت رسانده ممکن است.

    پلیس آمریکا در اکتبر گذشته و برای شناسایی یک سارق در این کشور به جای صدور حکم تفتیش، ابتدا تمامی تلفن‌های همراه فعال در شب دزدی در اطراف محل زندگی خانواده‌ای که از آنها سرقت شده بود، را شناسایی و مورد بررسی قرار داد.

    سپس پلیس داده‌های مربوط به موقعیت مکانی تمامی گوشی‌های هوشمند یادشده را بررسی کرد و در نهایت با استفاده از خدمات نقشه گوگل داده‌های جمع‌آوری شده را تطبیق داد.

    اگر چه مجموعه این اطلاعات موجب شناسایی فرد سارق شد، اما باید توجه داشت که اطلاعات جمع‌آوری شده بدین شیوه بسیار گسترده بوده و می‌تواند به نقض حریم شخصی و به خطر افتادن دیگر افرادی منجر شود که فعالیت‌های خرابکارانه نداشته‌اند.

    پلیس آمریکا از این طریق اطلاعاتی بسیار بیشتر از نیاز خود جمع‌آوری می‌کند. همین مساله موجب شده تا فعالان مدنی در آمریکا خواستار قانونمند شدن روند دسترسی پلیس به اطلاعات خصوصی کاربران شوند.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا