• دلایل فروش مناسب‌تر سامسونگ گلکسی S10 در مقایسه با آی‌فون‌های جدید اپل

    وبینوکس - مینگ چی کو غالبا با دیدگاه‌های خود در خصوص زنجیره تامین اپل و فروش محصولات این کمپانی شناخته می‌شود.

    این‌بار تحلیل‌گر موسسه TF International Securities در آخرین یادداشت خود برای سرمایه‌گذاران به اخبار دلگرم‌کننده‌ای پیرامون سامسونگ اشاره کرده است.آقای کو برآوردهای خود برای فروش اسمارت‌فون جدید سامسونگ گلکسی S10 در سال 2019 را 30 درصد افزایش داد. اما دلیل این تغییر نگرش چیست؟ در پاسخ بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ با هدف پیشی گرفتن از اپل در یک بازار کلیدی موفق شده پرچم‌داران سری گلکسی S خود را از آی‌فون‌های جدید اپل به اندازه کافی متمایز نماید.

     

    دلایل فروش مناسب‌تر سامسونگ گلکسی S10 در مقایسه با آی‌فون‌های جدید اپل

    این موضوع بدان معناست که برآورد فروش 30 تا 35 میلیون دستگاهی پیشین به 40 تا 45 میلیون واحد افزایش خواهد یافت. نرخ پیش‌سفارش گوشی‌های جدید سری گلکسی S10 شامل گلکسی S10e، گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس ظاهرا از پیش‌بینی‌های اولیه فراتر بوده است.

    کو در توضیح دلایل افزایش برآورد قبلی به 4 مورد ذیل اشاره می‌کند:

    “ما معتقدیم که فروش سری گلکسی S10 از پیش‌بینی‌های قبلی فراتر خواهد رفت و این پدیده با توجه به موارد زیر قابل استناد است:

    • نگرش اطمینان‌بخش بازار به پیشرفت این اسمارت‌فون رده بالا
    • ویژگی‌هایی نظیر اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک، دوربین پشتی سه‌گانه و شارژ بی‌سیم 2 طرفه که سری گلکسی S10 را از مدل‌های مختلف آی‌فون متمایز می‌کنند.
    • نرخ تقاضای فراتر از انتظار در بازار چین
    • برنامه‌های تجاری سامسونگ”

    در این میان مسئله کلیدی آن است که سامسونگ برای سال‌ها به کپی‌برداری از آی‌فون متهم می‌شد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این کمپانی نهایتا سری پیشرفته گلکسی S خود را از نظر مشخصات فنی متمایز نموده و آن‌ را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای مصرف‌کنندگان تجمل‌گرا تبدیل کرده است. فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگ و اپل در سال 2018 روندی نزولی را پشت سر گذاشت و به‌دنبال تغییر مشهود رفتار مصرف‌کنندگان، میزان استقبال از پرچم‌داران پیشرفته گران‌قیمت نیز کاهش یافت و مشتریان ترجیح دادند تا از گوشی‌های قدیمی خود برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده نمایند.

    دلایل فروش مناسب‌تر سامسونگ گلکسی S10 در مقایسه با آی‌فون‌های جدید اپل

    هندست‌های سری گلکسی S10

    چشم‌انداز سامسونگ در چین یک مساله جالب‌توجه دیگر به‌شمار می‌آید. در حال حاضر کمپانی کره‌ای حتی در میان 5 تولیدکننده برتر حاضر در بازار چین نیز قرار ندارد. این در حالیست که اپل هم جایگاه خود را به شرکت‌های بومی تازه وارد و در حال پیشرفت نظیر شیائومی و هواوی واگذار نموده است. اما در صورت ادامه روند کاهش محبوبیت آی‌فون در این بازار مهم، احتمالا فضای لازم برای پیشروی سامسونگ فراهم شده و این کمپانی می‌تواند با هواوی یا سایر برندهای چینی در بازار بومی آن‌ها رقابت نماید.

     

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا