• با ضروری‌ترین نرم افزارهای ویندوز آشنا شوید

    وبینوکس - آیا می‌خواهید ضروری‌ترین نرم افزارهای ویندوز در زمینه‌ اینترنت و ارتباطات، موسیقی، ویدئو، عکس و همچنین برترین نرم‌افزارهای کاربردی و تولیدکننده اطلاعات را بشناسید؟

    تردیدی نیست که ویندوز یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های عامل‌ رایانه‌ای در سراسر جهان است و هر سال مقاله‌های متعددی در مورد ضروری‌ترین و برترین نرم‌افزارهای آن در زمینه‌های مختلف منتشر می‌شود. در این مطلب قصد داریم ضروری‌ترین اپلیکیشن‌های ویندوز در سال ۲۰۱۸ در چهار زمینه اصلی یعنی اینترنت و ارتباطات، نرم‌افزارهای مرتبط با فیلم، عکس و موسیقی، نرم‌افزارهای کاربردی و همچنین چندین نرم‌افزار ویندوز اداری و تولیدکننده اطلاعاتی همچون اسناد، پایگاه داده، آثار دیجیتالی، مقالات رسمی و... را به شما معرفی کنیم.

    نرم‌افزارهای تولیدکننده اطلاعات | اینترنت و ارتباطات | نرم‌افزارهای مرتبط با فیلم، عکس و موسیقی | نرم‌افزارهای کاربردی

    نرم‌افزارهای بهره‌وری

    Wox (رایگان)

    با ضروری‌ترین نرم افزارهای ویندوز آشنا شوید

    همان‌طور که می‌‌دانید، ابزار جستجوی ویندوز ۱۰ یعنی Cortana search ابزار مناسبی برای جستجوی اپلیکیشن، نام فایل‌ها یا سایر موارد در سیستم است و کارایی خوبی نیز دارد. برای استفاده از ابزار جست‌وجوی کورتانا تنها باید دکمه ویندوز را بزنید و کلمه‌ها یا عبارت‌های مورد نظر خود برای جست‌وجو را تایپ کنید.

    اپلیکیشن وکس جایگزین خوبی برای ابزار جستجوی ویندوز ۱۰ است؛ زیرا یک اپ لانچر سریع برای یافتن فایل‌ها و پوشه‌های پراکنده در سیستم شما محسوب می‌شود. وکس علاوه‌بر یافتن فایل‌های مورد نظر در سیستم، از توانایی جست‌وجو در اینترنت نیز برخوردار است و می‌توان برای جستجوی موارد مختلف در اینترنت از آن استفاده کرد؛ از جستجویی ساده در گوگل گرفته تا استفاده از پیشوندهای سفارشی‌سازی‌شده برای جستجوی موضوع دلخواه‌ی خود در یک موتور جستجوی متفاوت. درضمن این اپلیکیشن جست‌وجو از افزونه‌ها یا پلاگین‌های مستقل نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید از Wox برای یافتن IP آدرس کنونی خود، جست‌وجو در یوتیوب، محتواهای استریم‌شده در توییچ (Twitch) و فهرست ترانه‌‌های اسپاتیفای یا Spotify (سرویس پخش موسیقی) نیز استفاده کنید.

     


    OneNote (رایگان)

    با ضروری‌ترین نرم افزارهای ویندوز آشنا شوید

    قبلا نرم‌افزار‌ اورنوت (Evernote) در فهرست برترین نرم‌افزارهای یاد‌داشت‌برداری قرار داشت، اما نسخه رایگان این اپلیکیشن محدویت‌هایی برای کاربر ایجاد می‌کرد و ارزان‌ترین طرح پولی آن یعنی RIP Evernote Plus نیز ماهانه ۸ دلار هزینه داشت؛ اما وان‌نوت (Onenote) در میان اپلیکیشن‌های رایج یاداداشت‌برداری، بهترین اپلیکیشن برای کاربران ویندوز محسوب می‌شود. استفاده از این اپلیکیشن که از قبل روی ویندوز ۱۰ نصب شده، کاملا رایگان است و می‌توانید از آن برای همگام‌سازی یادداشت‌ها در دستگاه‌های مختلف آی او اس (iOS) و اندروید نیز استفاده کنید. درضمن در تبلت‌های ویندوز، امکان نوشتن یاد‌داشت‌ یا ترسیم اشکال مختلف با قلم دیجیتالی یا انگشت نیز در Onenote وجود دارد.

    توصیه می‌شود از افزونه‌ی Onenote Web Clipper برای مرورگرهای گوگل‌کروم و فایرفاکس جهت ذخیره‌ی صفحات مورد علاقه استفاده شود. همچنین می‌توان در iOS و اندروید نیز از اپلیکیشن آفیس لنز (Office lens) جهت ارسال مستقیم اسناد و تصاویر اسکن شده و سایر موارد مشابه به وان نوت نیز استفاده کرد.

     


    Phrase Express (رایگان)

    با ضروری‌ترین نرم افزارهای ویندوز آشنا شوید

    با استفاده از اپلیکیشن Phrase Express می‌توانید سرعت تایپ خود را به میزان چشم‌گیری افزایش دهید؛ زیرا دیگر نیازی نیست متون خسته‌کننده مانند آدرس‌ها، جواب‌های تکراری ایمیل‌ها، کدهای مختلف یا سایر موارد این چنینی را خودتان تایپ کنید و تنها با تایپ چند حرف، تمام آن‌ها به‌صورت خودکار تایپ می‌شوند. درواقع این اپلیکیشن ادامه‌ی جمله را برای شما پیش‌بینی می‌کند.

    Phrase Express سرعت تایپ را به میزان زیادی افزایش می‌دهد

    همچنین اپلیکیشن متن‌باز Beeftex که نرم‌افزاری سبک و فاقد ویژگی‌های غیرضروری است، جایگزین خوبی برای Phrase Express محسوب خواهد شد. اپلیکیشن Breevy نیز می‌تواند جایگزین مناسب دیگری برای آن باشد و می‌تواند ازطریق میانبر متنی نیز اجرا شود؛ اما برای استفاده از آن باید ۳۵ دلار هزینه بپردازیم. البته نخستین توصیه‌ی ما Phrase Express است.

     


    Todoist یا Microsoft To-Do (برخی از قابلیت‌های این دو نرم‌افزار رایگان است)

    با ضروری‌ترین نرم افزارهای ویندوز آشنا شوید

    رقابت بین نرم‌افزارهای مدیریت وظیفه سابقه‌ی زیادی دارد. اپلیکیشن تودوایست (Todoist) یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت وظیفه محسوب می‌شود که برای استفاده از قابلیت‌های اصلی آن نیاز نیست پولی بپردازید؛ البته قیمت استفاده از برخی از ویژگی‌ها مانند یادآور خودکار، تهیه فایل پشتیبانی از وظایف، برچسب‌های سفارشی‌سازی‌شده و ویژگی خاصی که امکان مرور تمام وظایف یک پروژه را فراهم می‌‌کند، سالانه ۳۶ دلار است. از مزایای بسیار خوب تودوایست، می‌توان به امکان استفاده راحت از آن در میان پلتفرم‌های مختلف اشاره کرد. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند وظایفی را که در پلتفرم‌های مختلف به تأخیر افتاده، زمان‌بندی کنند. پلتفرم‌های پشتیبان‌کننده از تودوایست شامل مرورگرهای فایرفاکس و گوگل‌کروم، سیستم‌‌های عامل‌ مک او اس، آی او اس، اندروید، واچ او اس (watchOS) و اندروید ویر (Android Wear) و همچنین جیمیل و اوت‌لوک (Outlook) می‌شود.

    تودوایست در بیشتر پلتفرم‌ها قابل استفاده است

    مایکروسافت تو دو (Microsoft To-Do) هم یکی از نرم‌افزارهای خوب مدیریت وظیفه محسوب می‌شود که تیم توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار واندرلیست (Wunderlist) آن را ساخته‌اند. از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به امکان کنترل و بررسی وظایف، انتقال آن‌ها به یادآوری‌ها و مشخص کردن فهرست‌های متنوع وظایف با کدهای رنگی اشاره کرد. همچنین سرویس «My Day» که یک «سرویس یادآور هوشمند» است نیز می‌تواند تاحدودی مفید باشد. این سرویس با ارائه‌ی پیشنهاداتی برای اولویت‌بندی امور مختلف، به کاربر در انجام به‌موقع وظایف یاری می‌رساند. درحال‌حاضر استفاده از تودوایست پیشنهاد می‌شود؛ زیرا نسبت به مایکروسافت تو دو، تعداد بیشتری از مرورگرها و دستگاه‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند؛ البته ممکن است روزی مایکروسافت تو دو نیز در این زمینه از رقیب خود پیشی بگیرد.

    با ضروری‌ترین نرم افزارهای ویندوز آشنا شوید

    اپلیکیشن Microsoft To Do

    در صورتی‌که قصد امتحان‌کردن واندرلیست را دارید، زیاد به آن وابسته نشوید؛ زیرا شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ با انتشار پستی اعلام کرد زمانی‌که اعضای تیم سازنده‌ی مایکروسافت تو دو مطمئن شوند بهترین ویژگی‌های واندرلیست در این نرم‌افزار نیز ایجاد شده است، واندرلیست را کنار خواهند گذاشت. البته برای فراهم کردن امکان انتقال یادآوری‌ها و تنظیمات واندرلیست به نرم‌افزاری دیگر (مثل مایکروسافت تو دو) در هنگام قطع پشتیبانی از آن، هیچ تضمینی وجود ندارد؛ اما کاربران این نرم‌افزار تا زمان تکمیل تغییر و تحولات دشوار مایکروسافت، می‌توانند از ویژگی‌های حرفه‌ای آن به‌صورت رایگان استفاده کنند.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا