• ویژگی Always On Top به ماشین حساب ویندوز 10 اضافه می‌شود

    وبینوکس - به‌زودی کاربران می‌توانند ازطریق قابلیت Always On Top، ماشین حساب ویندوز ۱۰ را همیشه بالاتر از دیگر پنجره‌های بازشده قرار دهند.

    به‌واسطه‌ی قابلیت جدیدی که مایکروسافت به‌زودی به ماشین‌حساب ویندوز ۱۰ اضافه خواهد کرد، کاربران می‌توانند نسخه‌ی کوچک‌شده‌ای از این برنامه را همیشه جلوتر از دیگر پنجره‌ها قرار دهند تا دیگر معضل جا‌به‌جایی بین اپلیکیشن‌ها را نداشته باشند.

    ازآنجایی که ماشین‌حساب ویندوز ۱۰ از اوایل سال جاری به یک برنامه‌ی متن‌باز در گیت‌هاب تبدیل شده، بسیاری از برنامه‌نویسان روی ویژگی‌های جدید مشارکت کرده‌اند. 

    مایکروسافت هدف خود از متن‌باز کردنِ برنامه‌ی ماشین‌حساب اینگونه عنوان کرد:

    ما می‌خواهیم به‌واسطه‌ی چشم‌انداز تازه‌ی شما و مشارکت‌تان در شکل‌گیری ماشین‌حساب ویندوز به ما کمک کنید.

    در قابلیت جدید به‌وضوح می‌توان این چشم‌اندازه تازه را مشاهده کرد. قابلیتی که پیش‌تر تنها در پلیرهای ویدئو وجود داشت، اکنون راه خود را به برنامه‌ای باز کرده که معمولاً برای حساب‌و‌کتاب مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ از‌این‌رو، آن‌دسته از افرادی که دائما با اعداد و ارقام سروکار دارند و رنگ و روی دکمه‌های عددی کیبوردشان پریده، بهترین بهره را از این تغییر خواهند برد.

    این قابلیت ابتدا توسط دیو گروچُسکی (Dave Grochocki)، مدیر ارشد محصولاتِ پیشین مایکروسافت در توییتر فاش شد که پیش‌تر سابقه‌ی کار روی اپلیکیشن ماشین‌حساب ویندوز را نیز در کارنامه‌ی خود داشته است. 

    یکی‌از مورد درخواست‌ترین قابلیت‌ها برای ماشین‌حساب ویندوز ویژگی Always On Top بود تا به‌موجب آن، پنجره‌ی مربوط‌به ماشین‌حساب همیشه بالاتر از دیگر پنجره‌ها قرار داشته باشد. [خبر خوش اینکه] به‌زودی می‌توانید این کار را در قالب نسخه‌ی کوچک‌شده‌ی برنامه‌ی ماشین‌حساب انجام دهید.

    گروچسکی اشاره‌ای به تاریخ انتشار این قابلیت نکرده؛ اما صفحه‌ی گیت‌هاب نشان می‌دهد ککه ویژگی موردبحث از اوایل امروز از حالت «درحال‌توسعه» به حالت «تکمیل‌شده» تغییر وضعیت داده است؛ بنابراین می‌توان انتظار انتشار آن را در آینده‌ای نزدیک داشت.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا