• سود حاصل از محصولات پوشیدنی اپل از مک و آیپد پیشی می‌گیرد

    وبینوکس - سود فروش محصولات پوشیدنی اپل تا پایان سال ۲۰۲۰ از بسیاری از بخش‌ها از جمله آیپد و مک فراتر خواهد رفت.

    براساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، سود کسب‌وکار محصولات پوشیدنی اپل که شامل دستگاه‌هایی نظیر ایرپاد و ساعت‌ هوشمند اپل‌واچ است، تا پایان سال آینده‌ی میلادی از بخش تبلت و کامپیوتر این شرکت پیشی می‌گیرد. درحقیقت، باید انتظار داشته باشیم که از سال آینده محصولات پوشیدنی اپل جایگاه دستگاه‌های محبوبی از جمله آیپد و مک را از نظر تعداد فروش از آنِ خود کنند.

    اپل آمار فروش محصولات پوشیدنی خود را منتشر نمی‌کند، اما وب‌سایت Above Avlon با استفاده از الگوی اقتصادی و اطلاعات فروش کلی این شرکت توانسته است رقم گفته‌شده را تخمین بزند. بنابر این تخمین‌ها، اپل موفق شده در بخش محصولات پوشیدنی به فروش ۷۰ میلیونی در یک سال دست یابد و هر ساله نیز از نرخ رشد ۵۵ تا ۶۰ درصدی بهره‌مند باشد. یعنی از نظر فروش کلی دستگاه‌های اپل، از هر پنج گجت به‌فروش‌رسیده‌ی کوپرتینویی‌ها، یکی پوشیدنی است.

    فروش محصولات اپل

     

    لازم به‌ذکر است که رشد فروش ایرپادها به‌تنهایی ۸۰ درصد تخمین زده شده است. این درحالی است که اپل از افزایش قیمت ساعت‌های اپل‌واچ و ایرپادها نیز سود جداگانه‌ای را به‌دست می‌آورد.

    بخش محصولات پوشیدنی اپل در حال حاضر کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چراکه با وجود شامل‌شدن محصولاتی همچون هوم‌پاد و سایر لوازم‌ جانبی، گفته می‌شود بخش اعظم فروش این دسته متعلق به ایرپاد و اپل‌واچ است. بنابر تخمین‌های تحلیل‌گران، این دو محصول حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون عدد از فروش بخش محصولات پوشیدنی را به‌خود اختصاص می‌دهند.

    افزون‌بر این، تحلیل‌گران با درنظر گرفتن سود اپل در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ و مقایسه‌ی آن با مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۹ به این نتیجه رسیده اند که بخش محصولات پوشیدنی کوپرتینیویی‌ها اکنون پس از بخش خدمات با ۱.۲ میلیارد دلار درآمد در جایگاه دوم است. در ادامه‌ی این گزارش آمده است که اپل به‌لطف داشتن محبوبیت و کاربران ثابت بسیار، به سلطه‌گری خود در بخش محصولات پوشیدنی ادامه خواهد داد.

    اپل درحال بهره‌مندی از اکوسیستم خود و دستگاه‌های موجود در آن برای شتاب بخشیدن به پیشرفت محصولات پوشیدنی‌ خود است. امروزه در جهان چند شرکت با کاربران میلیاردی وجود دارند، اما هیچ شرکتی از یک اکوسیستم میلیاردی با ۱.۵ میلیارد دستگاه بهره‌مند نیست.

    کوپرتینیویی‌ها تا فروش ۱۰۰ میلیونی هر یک از دستگاه‌های ایرپاد و اپل‌واچ فاصله‌ی زیادی ندارند. این شرکت تقریبا نیمی از این راه را برای اپل‌واچ طی کرده است و برای ایرپاد نیز به سرعت به این آمار نزدیک می‌شود.

    پیشرفت‌های آینده در بخش محصولات پوشیدنی اپل می‌تواند از این هم بزرگتر باشد. مسلما تولید اپل‌واچی که به آیفون نیاز نداشته باشد، جزو برنامه‌های آینده‌ی اپل برای افزایش در فروش خود است. این شرکت، روی یک محصول پوشیدنی جدید شبیه به عینک اپل نیز کار می‌کند که زمان زیادی تا روانه‌شدن به بازار فاصله دارد.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا