• میت 30 پرو توانایی ضبط ویدئوهایی با نرخ ۷۸۶۰ فریم‌بر‌ثانیه خواهد داشت

    وبینوکس - در جدیدترین شایعه‌ی منتسب به هواوی میت ۳۰ پرو، اعلام شده است این گوشی می‌تواند ویدئوهایی حرکت‌آهسته با نرخ فریم حیرت‌انگیز ۷٬۸۶۰ را ثبت کند.

    درحالی‌که فاصله‌ی بسیار کمی تا برگزاری مراسم ویژه‌ی هواوی برای رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ داریم، شایعات مربوط به این دستگاه‌ها لحظه‌به‌لحظه داغ‌تر می‌شوند. از مدت‌ها پیش، شاهد انتشار اطلاعات و رندرهای مختلف منتسب به این گوشی‌ها بودیم و این روند ظاهرا قرار است تا زمان معرفی گوشی‌، ادامه‌دار باشد. اخیرا اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوربین به‌کاررفته در هواوی میت ۳۰ پرو و توانایی ویژه‌ی آن برای ثبت ویدئوهای بسیار حرکت‌آهسته (سوپراسلوموشن) فاش شده است.

    ساعاتی پیش رسانه‌ی چینی‌زبان ITHome تصویری از پایه‌ی مخصوص مربوط به گوشی میت ۳۰ پرو را فاش کرد که ظاهرا قرار است هنگام عرضه‌ی این گوشی با آن فروخته شود. در تصویر فاش‌شده، برخی جزئيات مهم مربوط به میت ۳۰ پرو را نیز مشاهده می‌کنیم.

    هواوی میت 30 / Huawei Mate 30

    بدون شک درخورتوجه‌ترین نکته در عکس فاش‌شده به توانایی دوربین هواوی میت ۳۰ پرو برای ضبط ویدئوهایی با نرخ ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه مربوط می‌شود. عدد یادشده نشان می‌دهد دوربین میت ۳۰ پرو می‌تواند ویدئوهایی هشت‌بار حرکت‌آهسته‌تر از دوربین گوشی‌های فعلی سونی و سامسونگ ضبط کند. گفتنی است این گوشی‌ها دوربینی دارند که می‌تواند ویدئوهایی حرکت‌آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه ثبت کند.

    ویدئوهای ۹۶۰ فریم‌برثانیه فعلی اگر با مهارت خوبی ضبط شوند، بسیار چشم‌نواز و جذاب هستند و می‌توانند در شرایط محیطی مختلف، بخش‌هایی از صحنه‌ی مدنظر را که در حالت عادی رؤيت‌کردنی نیستند، دربرابر چشمان شما قرار دهند. تولید دوربینی که بتواند ویدئوهایی هشت‌برابر آهسته‌تر از ۹۶۰ فریم‌برثانیه بگیرد، حرکت جالب و هوشمندانه‌ای از هواوی به‌نظر می‌رسد. با‌این‌حال، سؤالی که پیش می‌آید، این است که هواوی چگونه توانسته به چنین موفقیتی دست پیدا کند؟

    گفتنی است برای ضبط ویدئو با نرخ فریم واقعی ۹۶۰ فریم‌برثانیه لازم است خود حسگر دوربین به‌صورت مجزا حافظه‌ی مستقل و فوق‌سریع (DRAM) داشته باشد تا بتواند تک‌تک آن فریم‌ها را ثبت کند؛ اما آنچه امروزه در گوشی‌های هوشمند شیائومی و ریل‌می و هواوی می‌بینیم، نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ی واقعی نیست. درواقع، این شرکت‌ها برای دستیابی به نرخ فریم ۹۶۰ فریم‌برثانیه از تکنیکی به‌نام میان‌یابی یا به عبارت دیگر، درون‌یابی (Interpolation) استفاده می‌کنند. در روش درون‌یابی،‌ فریم‌های تکراری به درون ویدئویی وارد می‌شود که نرخ فریم کمتری دارد.

    هواوی میت 30 / Huawei Mate 30

    با انجام روش درون‌یابی شما عملا به ویدئویی با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه دست پیدا می‌کنید، با این تفاوت که تقریبا نصف یا حتی مقدار بیشتری از فریم‌های آن، تکراری هستند. ویدئوهای حاصل از درون‌یابی در مقایسه با ویدئوهای واقعی ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ای که دوربین‌های حرفه‌ای ثبت می‌کنند، به‌طور معمول وضوح کمتری دارند. 

    فعلا نمی‌دانیم آیا هواوی می‌خواهد از مقدار زیادی حافظه‌ی مستقل در حسگر دوربین میت ۳۰ پرو به‌منظور دستیابی به نرخ ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه استفاده کند یا صرفا در پی بهره‌گیری از تکنیک درون‌یابی است. گرچه فعلا از پشتیبانی دوربین میت ۳۰ از این قابلیت مطمئن نیستیم، حتی اگر چنین اتفاقی نیز واقعا رخ دهد، احتمالا هواوی برای دستیابی به آن، ویدئویی با نرخ ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم‌برثانیه را درون‌یابی می‌کند تا به نرخ ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه برسد. البته این احتمال نیز وجود دارد که هواوی از دوربینی با DRAM مستقل به‌منظور ثبت ویدئوهای ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ی واقعی استفاده کند و سپس نرخ فریم این ویدئوها را با تکنیک درون‌یابی به ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه برساند. 

    اگر هواوی روش دوم را برگزیند، بدون شک ویدئو نهایی وضوح بیشتری خواهد داشت؛ چون در هر صورت درون‌یابی ویدئویی با نرخ فریم بیشتر، نتیجه‌ی کار را بهتر می‌کند. این قضیه دقیقا مشابه آپ‌اسکیل‌کردن ویدئو 1440p به 4K است که طبیعتا نتیجه‌ی به‌دست‌آمده از ویدئو 1440p چشم‌نوازتر از آن ویدئویی است که از 480p به 4K آپ‌اسکیل می‌شود.

    گوشی‌های امروزی حتی نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ی واقعی را نیز ثبت نمی‌کنند

    افزون‌بر آنچه در این مطلب گفتیم، در تصویر فاش‌شده می‌بینیم ظاهرا هواوی میت ۳۰ پرو قرار است در پنل پشتی‌اش از دو دوربین ۴۰ مگاپیکسلی استفاده کند که یکی از آن‌ها همان دوربین اصلی خواهد بود و دومی به لنز فوق‌عریض مجهز خواهد شد. درضمن، دوربینی ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو نیز درکنار دوربین سه‌بعدی به‌منظور شناسایی عمق تصاویر، درکنار یکدیگر مجموعه‌ی دوربین میت ۳۰ پرو را تشکیل خواهند داد. شایعات جدید اخیرا مدعی شده‌اند هواوی قصد دارد در میت ۳۰ پرو از دوربین دیگری نیز استفاده کند که به‌طور ویژه برای ثبت تصاویر باکیفیت در شب تولید شده است. البته این گفته ممکن است به‌طور مستقیم به قابلیت نایت مود دوربین‌های هواوی یا حتی حسگر RYYB دوربین گوشی‌های این شرکت اشاره کند.

    میت 30 پرو هواوی / huawei mate 30 pro

    درکنار موارد یادشده، جزئياتی درباره‌ی باتری میت ۳۰ پرو نیز دردسترس قرار گرفته است. بر‌این‌اساس، ظاهرا پرچم‌دار جدید چینی‌ها قرار است به باتری قدرتمند ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ‌ سیمی ۴۰ واتی و شارژ‌ بی‌سیم ۲۷ واتی مجهز شود. جزئیات جدید فاش‌شده درباره‌ی باتری و دوربین میت ۳۰ پرو را پیش‌تر در شایعات دیگری نیز دیده بودیم و همین موضوع احتمال صحت‌داشتن این شایعه را افزایش می‌دهد. علاوه‌براین، در تصویر فاش‌شده آمده است که میت ۳۰ پرو برای پردازش کارها از پردازنده‌ی جدید کرین ۹۹۰ استفاده خواهد کرد.

    چینی‌ها قصد دارند ساعت ۱۶:۳۰ فردا با برگزاری رویدادی گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ را رونمایی کنند. زومیت پوشش ویژه‌ی ویدئویی و متنی و خبری را برای این رویداد مهم تدارک دیده است. پس عصر پنج‌شنبه منتظر انتشار اطلاعات رسمی مربوط به میت ۳۰ باشید.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا