• بازار گوشی‌‌های هوشمند با بزرگ‌ترین کاهش فروش مواجه شد

    وبینوکس - مؤسسه‌ی گارتنر در جدیدترین پیش‌بینی خود، کاهش ۳.۲ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند را در ماه‌های آتی پیش‌بینی کرده است.

    قدرتمندشدن گوشی‌های هوشمند و نبود نوآوری‌های جدید در دستگاه‌های جدید موجب شده است کاربران مانند سال‌های گذشته در پیداکردن دلیل موجهی برای تعویض گوشی خود ناتوان بمانند و برای مدت بیشتری از گوشی‌ فعلی خود استفاده کنند. این موضوع باعث شده فروش گوشی‌های هوشمند در سراشیبی سقوط قرار گیرد و روز‌به‌روز شاهد کاهش استقبال کاربران از گوشی‌های جدید باشیم. 

    حال مؤسسه‌ی گارتنر در جدیدترین پیش‌بینی خود، از کاهش ۳/۲ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ خبر داده است؛ کاهشی که در تاریخ گوشی‌های هوشمند بی‌سابقه خواهد بود. به‌اعتقاد گارتنر، ارتقای قابلیت‌های دستگاه‌های جدید باعث شده دارندگان این محصولات تا ۲۴ ماه به‌فکر تعویض گوشی خود نیفتند.

    براساس تحلیل‌ها، فروش گوشی‌های موبایل در سال ۲۰۱۹ شامل گوشی‌های هوشمند و عادی ۱/۷۴ میلیارد واحد بوده است. این در‌ حالی‌ است که آمار یادشده برای سال گذشته ۱/۸۱ میلیارد واحد بوده است. باوجود‌این، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ رشد فروش گوشی‌های هوشمند را شاهد باشیم. 

    رانجیت آتوال، مدیر ارشد تحقیقات مؤسسه‌ی گارتنر می‌گوید:

    مشتریان به‌دلیل جاذبه‌ی کمتر فناوری‌های جدید، گوشی‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند. تا زمانی‌که دستگاه ابزارهای جدید را درکنار بهره‌وری و تجربه‌ی جدید به‌ارمغان نیاورد، کاربران لزومی به ارتقای گوشی‌ خود نمی‌بینند.

    کاهش جاذبه‌ی گوشی‌های هوشند تولیدکنندگان را نیز به وادی جدید وارد کرده است؛ وادی‌ای که در آن برای بقا به‌ناچار باید به‌سراغ فرم‌فکتور‌های جدید با قابلیت‌های نوآورانه رفت. دستگاه‌های تاشو یکی‌ از انواع این فرم‌فکتور‌ها محسوب می‌شود؛ دستگاهی که به کاربران اجازه می‌دهد کاربری موبایل و تبلت را در یک محصول واحد دریافت کنند. در‌ این‌ میان، برخی تولیدکنندگان نیز به بهبود دوربین در گوشی‌های خود و پشتیبانی‌ از 5G می‌پردازند که البته می‌توانند در نقش مُسّکن موقتا مؤثر باشد.

    گارتنر پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۳، شاهد افزایش دستگاه‌های 5G از ۱۰ به ۵۶ درصد خواهیم بود که این موضوع را مدیون گسترش روز‌افزون اینترنت در سراسر جهان هستیم. آتوال درادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید:

    بیش‌ از ده‌ها سرویس‌دهنده سرویس‌های تجاری 5G را در چند بازار محدود راه‌اندازی کرده‌اند. برای افزایش فروش گوشی‌های هوشمند، اپراتور‌های موبایل به بازاریابی و تمرکز بیشتری بر 5G روی آورده‌اند و مواردی نظیر سرعت بیشتر و دسترسی‌پذیری بهبود‌یافته به شبکه و افزایش امنیت را گوشزد می‌کنند. هرچه زود‌تر سرویس‌دهنده‌ها به موارد یادشده دسترسی پیدا کنند، انتظار داریم بیش‌ از نیمی از گوشی‌های فروخته‌شده تا سال ۲۰۲۳ از 5G پشتیبانی کنند. 

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا