• شروع قدرتمند هواوی میت 30 در بازار چین

    وبینوکس - هواوی در چند روز اخیر، فروش مدل 4G گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ را در بازار چین با تخفیفی ویژه آغاز کرده است و ظاهرا توانسته درآمد درخورتوجهی از آن کسب کند.

    با وجود کاهش فروش گوشی‌های هواوی در سطح جهانی به‌دلیل تحریم‌های اخیر دولت ایالات متحده‌ی آمریکا، ظاهرا رکورد فروش چشمگیری برای پرچم‌داران جدید این شرکت یعنی، گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰، در بازار چین ثبت شده است.

    هواوی دو روز پیش به‌صورت رسمی فروش گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ را در چین آغاز کرد. آمارها نشان می‌دهند در یک دقیقه‌ی ابتدایی آغاز فروش میت ۳۰ در فروشگاه آنلاین وی‌مال به نشانی VMall.com، بیش از ۵۰۰ میلیون یوآن معادل ۷۰ میلیون دلار آمریکا درآمد برای هواوی به‌دست آمده است. 

    میت ۳۰ هواوی / huawei mate 30

    در‌حال‌حاضر، هواوی تنها مدل 4G گوشی‌های جدیدش را روانه‌ی بازار چین کرده است و طبق اعلام رسمی، قصد دارد در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان و آذر ۱۳۹۸) مدل 5G آن‌ها را نیز دردسترس علاقه‌مندان قرار دهد. هواوی در چین مدل پایه‌ی میت ۳۰ را با قیمت ۳،۹۹۹ یوآن (تقریبا ۵۶۱ دلار) فروخته است؛ یعنی چینی‌ها حدودا ۳۵ درصد تخفیف برای کاربران قائل شده‌اند. این شرکت هنگام رونمایی رسمی میت ۳۰ اعلام کرد مدل پایه‌ی این گوشی را با قیمت ۷۹۹ یورو (تقریبا ۸۷۴ دلار) در بازارهای اروپایی خواهند فروخت. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی، تخفیف اعمال‌شده برای عرضه‌ی گوشی‌های میت ۳۰ در چین را به‌صورت رسمی تأیید کرد. 

    طبق اطلاعات SMCP، موجودی مدل گران‌قیمت‌تر این خانواده، یعنی هواوی میت ۳۰ پرو، در فروشگاه وی‌مال در روز اول عرضه به‌طور کامل به‌اتمام رسیده است؛ با‌این‌حال، فروش مدل پایه هنوز هم به‌شکل گسترده ادامه دارد. این، یعنی کسانی که به تهیه‌ی میت ۳۰ پرو در چین علاقه دارند، باید از هم‌اکنون آن را پیش‌خرید کنند تا دستگاه‌شان در آینده به دستشان برسد.

    هواوی میت 30 پرو / Huawei Mate 30 Pro

    هواوی قصد دارد ازطریق بازار چین، افت فروش محصولاتش در بازار جهانی را جبران کند

    استراتژی هواوی برای عرضه‌ی محصولاتش نشان می‌دهد این شرکت اهمیت ویژه‌ای برای بازار چین قائل است و قصد دارد روزبه‌روز سهم بیشتری از آن را تصاحب کند. درواقع، این شرکت قصد دارد با تمرکز ویژه روی بازار چین، به‌نوعی کاهش فروش جهانی محصولاتش را جبران کند؛ کاهشی که به‌دلیل تحریم‌های شدید آمریکا علیه این شرکت اتفاق افتاده است. درضمن چینی‌ها می‌خواهند با فروش دستگاه‌های بیشتر، کم‌کم خودشان را ازلحاظ سهم بازار گوشی‌های هوشمند به جایگاه نخست سامسونگ نزدیک‌تر کنند.

    تحریم‌های آمریکا هواوی را مجبور کرده است پرچم‌داران جدیدش را بدون اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پیش‌فرض گوگل عرضه کند. تقریبا در تمامی بازارهای خارج از چین کاربران اندرویدی به‌صورت درخورتوجهی به سرویس‌های گوگل، به‌ویژه پلی‌استور، وابسته هستند و این موضوع نکته‌ای منفی برای هواوی به‌شمار می‌آید. البته این شرکت چینی تدابیری نیز در این زمینه اندیشیده است.

    هواوی هنگام رونمایی میت ۳۰، سرویسی ویژه با نام Huawei Mobile Services را معرفی کرد که ظاهرا وظیفه‌اش انجام کارهای اساسی و مهمی است که Google Play Services انجام می‌دهد. درضمن، این شرکت برای پرکردن جای خالی پلی‌استور، اعلام کرده است کاربران می‌توانند از فروشگاه آنلاین میت ۳۰، یعنی AppGallery، استفاده کنند. براساس آمار رسمی، AppGallery هم‌اکنون ۳۹۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. البته اگر علاقه‌مند باشید، می‌توانید با بهره‌گیری از این آموزش، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل را روی میت ۳۰ نصب کنید.

    میت ۳۰ هواوی / huawei mate 30

    هواوی هم‌اکنون پس از سامسونگ و بالاتر از اپل، بیشتر سهم بازار گوشی‌های هوشمند را ازآنِ خود کرده است. این شرکت چینی امیدوار است بتواند با فروختن شمار درخورتوجهی از محصولاتش در بازار چین، افت فروش بازار جهانی را جبران کند تا جایگاهش در بین گوشی‌سازان برتر تهدید نشود. ناگفته نماند هواوی محصول ویژه‌ای با نام میت ایکس نیز دارد که به‌زودی آن را روانه‌ی بازار خواهد کرد.

     

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا