• اپل برای پشتیبانی از محصولاتش مشغول کار روی فناوری‌های ماهواره‌ای است

    وبینوکس - اپل در حال کار روی فناوری‌های ماهواره‌ای است که به‌کمک آن‌ها بتواند از محصولاتش پشتیبانی کند.

    خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد اپل مشغول کار روی فناوری‌های ماهواره‌ای است تا بتواند به‌کمک آن‌ها، اطلاعات موردنیاز برای پشتیبانی کاربران خود را به دستگاه‌های مدنظرش ارسال کند. این شرکت احتمالا تا پنج سال آینده سرویس‌هایی برمبنای همین فناوری‌ها معرفی خواهد کرد. این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود اعلام کرد پروژه‌ی مذکور هنوز در ابتدای راه قرار دارد و ممکن است از دستور کار خارج شود. همچنین، هنوز مشخص نیست هدف نهایی اپل از کار روی چنین پروژه‌ای چیست. بلومبرگ گزارش داد هنوز مشخص نیست؛ این شرکت آمریکایی برای اجرایی‌کردن پروژه‌اش، ساخت تجهیزات ماهواره‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد یا تصمیم گرفته با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه همکاری کند.

    درصورت محقق‌شدن چنین پروژه‌ای، اپل می‌تواند سرویس‌های بسیار کاربردی به کاربرانش ارائه دهد. به‌عنوان مثال این شرکت می‌تواند سرویس‌های مبتنی‌بر نقشه و ردیابی محصولات خود را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد و با کمک فناوری‌های ماهواره‌ای، پوشش اینترنت همراه و آنتن‌دهی محصولات خود را افزایش دهد و خود را به شرکتی کاملا مستقل در زمینه‌های مربوط به فناوری‌های ماهواره‌ای تبدیل کند.

    خبرگزاری بلومبرگ در بخش دیگری از گزارشش اعلام کرد در‌حال‌حاضر ۱۲ مهندس روی این پروژه کار می‌کنند و افرادی دیگری در حال اضافه‌شدن به این تیم هستند. براساس گزارش بلومبرگ، مدیریت این تیم برعهده‌ی مایکل ترلا و جان فن‌ویک، دو مهندس هوافضا است. فن‌ویک پیش‌از‌این برای شرکت Skybox کار می‌کرده است؛ شرکتی که در سال ۲۰۱۴ گوگل تأسیس کرد و درزمینه‌ی عکاسی فضا فعالیت می‌کند. این دو مهندس پیش از انتقال به اپل در سال ۲۰۱۷، در گوگل و شرکت‌های اقماری آن روی پروژه‌های هوافضا فعالیت می‌کردند.

    اپل، تنها شرکت فناور بزرگی نیست که به فعالیت‌های حوزه‌ی فناوری ماهواره‌ای علاقه نشان داده است. این حوزه شاهد تغییرات گسترده‌ای است که خبرگزاری ورج آن را رنسانس فناوری‌های هوافضا می‌نامد. این تغییرات به‌دلیل کاهش هزینه‌ی شرکت‌های بزرگ با کمک فناوری‌های مبتنی‌بر ماهواره در حال وقوع هستند.

    اپل برای پشتیبانی از محصولاتش مشغول کار روی فناوری‌های ماهواره‌ای است

    اسپیس ایکس و آمازون هر دو مشغول کار روی برنامه‌های جداگانه‌ای هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد ازطریق ماهواره، اینترنت همراه دراختیار کاربران خود قرار دهند. این شرکت‌ها در‌حال‌حاضر چندین ماهواره در بخش‌هایی از مدار زمین دارند. البته عرصه‌ی فناوری‌های فضایی در گذشته شاهد اتفاق‌های ناخوشایندی هم بوده و شکست‌خوردن شرکت‌های مثل Iridium و GlobalStar و Teledisc را دیده است. این شرکت‌ها در دهه‌ی ۱۹۹۰ سرمایه‌گذاری‌های مفصلی در حوزه‌ی فناوری‌های فضایی کردند؛ اما درگیر مشکلات اقتصادی و فنی شدند و درنهایت شکست خوردند.

    بلومبرگ در گزارش خود اعلام کرد تیم کوک، مدیرعامل اپل، شخصا به این پروژه علاقه‌مند است. همین مسئله احتمالا یکی از دلایل افزایش سرمایه‌گذاری اپل در حوزه‌ی فناوری‌های فضایی و ماهواره‌ای است. این سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۹ به رقم ۱۶ میلیارد دلار رسیده است که درمقایسه‌با سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا