• تلویزیون OLED رول‌شدنی ال جی اکنون به سقف متصل می‌شود

    وبینوکس - تلویزیون OLED رول‌شدنی ال‌جی اکنون به سقف متصل شده و به‌سمت پایین گشوده می‌شود.

    سال گذشته طی رویداد CES، تمامی تمرکز ال‌جی روی تلویزیون‌های OLED R سری سیگنچر بود؛ تلویزیونی ۶۵ اینچی که از پایه‌ی برآمده‌ی آلومینیومی رول می‌شد و بیرون می‌آمد. این محصول نتیجه‌ی یک سال زحمات بازوی تولیدی شرکت در بخش صفحات نمایش بود. بخش نمایشگر ال‌جی (LG Display) در رویداد CES 2020 نیز آخرین نسخه از تلویزیون‌های رول‌شدنی‌اش با قطر ۶۵ اینچ و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل (UHD) را معرفی می‌کند. نمایشگر مذکور برخلاف مدل پیشین، محفظه‌ی آلومینیومی ندارد و درست همانند صفحات سیستم‌های پروژکتور، از سقف به پایین رول شده و باز می‌شود. ال‌جی می‌گوید این نمایشگر را می‌توان در صورت نیاز به پایین کشید و در مواقع دیگر رول و در استفاده از فضا صرفه‌جویی کرد.

    تیم آلِسی مدیر واحد توسعه‌ی محصولات جدید ال‌جی پیش‌تر در مصاحبه با CNET گفت فناوری یادشده، به‌سادگیِ وارونه کردن یک تلویزیون رول‌شدنی عادی نیست. او می‌گوید:

    اولین مدل از اولدهای رول‌شدنی به گونه‌ای طراحی شده بود که [از پایین] به بالا گشوده شود. حتی اگر یک حرفه‌ای راهی برای آویزان‌کردن آن از سقف پیدا می‌کرد، هیچ مکانیزمی برای چرخش صفحه وجود نداشت. درنتیجه [تصاویر] به‌صورت وارونه نمایش داده می‌شد. همچنین  ممکن بود که نصب آن از یک سقف با ارتفاع ۸ پا (۲۴۴ سانتی‌متر) باعث شود که ارتفاع پنل بسیار بالاتر از آنی باشد که به‌راحتی بتوان [نمایشگر را] مشاهده کرد.

    هنوز مشخص نیست که بخش نمایشگر ال‌جی چگونه مشکل مربوط به ارتفاع بالای سقف را حل کرده است، اما نکات مبهم در این باره طی رویداد CES در هفته‌ی آینده روشن خواهد شد.

    تلویزیون OLED رول‌شدنی ال جی اکنون به سقف متصل می‌شود     

            نمایشگر سمت راست ۵۵ اینچی و از نوع OLED شفاف (Transparent) با رزولوشن Full HD است و ال‌جی آن را در CES 2020 معرفی خواهد کرد.

    در کنار نمایشگر رول‌شدنی، گروه صفحات نمایش ال‌جی یک نمایشگر OLED کوچک با قطر ۴۸ اینچ را طی رویداد CES2020 معرفی خواهد کرد. تاکنون کوچک‌ترین پنل‌های OLED این شرکت کره‌ای ۵۵ اینچی بوده و عملا استفاده از آن‌ها در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک ممکن نبود. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه‌ی تجاری این محصول یا قیمت تمام‌شده‌ی آن منتشر نشده است.

    درواقع معرفی نمایشگر ۴۸ اینچی، بی‌شباهت به آن‌چیزی نیست که در زمان معرفی تلویزیون رول‌شدنی ال‌جی شاهد بودیم. با وجود وعده‌ی ال‌جی مبنی‌بر فروش نمایشگر رول‌شدنی طی همان سالی که در CES 2019 معرفی شد، این شرکت نتوانست متعاقبا تاریخی برای عرضه‌ی این محصول منتشر کند. بخش نمایشگر ال‌جی در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود، به زمان عرضه‌ی این نمایشگر اشاره‌ای نکرده و حتی این سؤال را که آیا نمایشگر رول‌شدنی عرضه خواهد شد یا خیر، بی‌پاسخ گذاشته است. چنین موردی عرضه‌ی قریب‌الوقوع OLED رول‌شدنی را بعید جلوه می‌دهد.

    ال‌جی تعداد دیگری از نمایشگرهای جدیدش را نیز با خود به CES خواهد آورد. این محصولات شامل سه نمایشگر با طراحی خاص برای بخش‌های مختلف هواپیما است. از جمله یک نمایشگر ۵۵ اینچی OLED به سبک video walls برای کابین‌های هواپیما، نمایشگر ۵۵ اینچی OLED شفاف (Transparent) با رزولوشن Full HD به‌عنوان نمایشگر و نیز بخشی از راهرو و یک صفحه‌ی نمایش ۶۵ اینچی UHD OLED انعطاف‌پذیر که قابلیت منعطف‌شدن در هر دو انتها را داشته و برای بخش فرست‌کلس هواپیما طراحی شده است.

    تلویزیون OLED رول‌شدنی ال جی اکنون به سقف متصل می‌شود

    برای جلب مصرف‌کنندگان بیشتر، بین محصولات ال‌جی یک نمایشگر ۸۸ اینچی OLED با رزولوشن 8K با قابلیت Cinematic Sound، با سیستم صوتی ۱۱٫۲ کاناله و یک نمایشگر UHD با اندازه‌ی ۷۷ اینچ، از نوع OLED دیواری و قابلیت Film Cinematic Sound با ضخامتی کمتر از نیم اینچ (۱/۲۷ سانتی‌متر) نیز وجود خواهد داشت. سیستم صوتی در هر دوی این صفحات، با خود نمایشگر یکپارچه است. در بخش فناوری مربوط به خودروها، ال‌جی از یک نمایشگر OLED پلاستیکی در ابعاد مختلف رونمایی خواهد کرد. سرانجام در بخش فضاهای تجاری، نمایشگرهای تعاملی لمسی ال‌جی رونمایی خواهند شد. نمونه‌ای از این محصولات، یک صفحه‌ی نمایش ۸۶ اینچی LCD است که همانند وایت‌بردی الکترونیکی با قابلیت پشتیبانی هم‌زمان از ۴ قلم عمل می‌کند.

    ال‌جی پیش‌تر گجت‌هایی را معرفی کرده که ربطی به صنعت صفحات نمایش نداشته و قرار است در رویداد CES 2020 نمایش داده شوند. از جمله‌ی این محصولات، یک کِشتکار سبزیجات برای استفاده در داخل خانه و نیز ساندبارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی است.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا