• آیفون های 2020 با نمایشگر باریک‌تر و مصرف بهینه انرژی معرفی می‌شوند

    وبینوکس - انتظار می‌رود آیفون‌های ۲۰۲۰ با نمایشگرهای نازک‌تر و مصرف بهینه‌تر باتری معرفی و به بازار عرضه شوند.

    براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت کره‌ای The Elec احتمالا برخی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ با نمایشگر لمسی یکپارچه‌ی ال‌جی به بازار عرضه خواهند شد. ال‌جی دیسپلی قصد دارد در خطوط تولید E6، نمایشگرهای انعطاف‌پذیرتر و باریک‌تر نسل ششم پنل‌های OLED را در کارخانه‌ی پاژو از ایالت‌های گوانگجو تولید کند.

    برای محقق ساختن این هدف، ال‌جی باید اوایل ۲۰۲۰ تجهیزات جدیدی برای تولید پنل‌های یکپارچه‌ی لمسی با بهره‌مندی از فناوری LTPO backplane به خطوط تولید خود اضافه کند.

    آیفون های 2020 با نمایشگر باریک‌تر و مصرف بهینه انرژی معرفی می‌شوند

    باتوجه به اینکه خطوط تولید E6 به‌صورت انحصاری به اپل اختصاص داده شده، به گزارش برخی منابع در صنعت در تاریخ ۱۷ دسامبر، نمایشگرهای یکپارچه‌ی لمسی متعلق به آیفون‌های جدیدی هستند که قرار است سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شوند. 

    گزارش اخیر وب‌سایت کره‌ای ETNews ادعا می‌کند که نمایشگر لمسی گوشی‌های هوشمند مدل‌های آیفون ۱۲ پرو که با فناوری جدید تولید می‌شوند، از لایه‌ی جداگانه‌ای برخوردار هستند که مستقیما روی نمایشگر OLED قرار داده می‌شود. نتیجه‌ی چنین طراحی، کاهش هزینه‌ی تولید و همچنین تولید نمایشگر نازک‌تر خواهد بود.

    براساس اعلام ETNews، نسخه‌ی ۶/۱ اینچی با قیمت پایین‌تر، احتمالا آیفون ۱۲ است که با نمایشگر سنتی مبتنی بر فیلم (film-based display) به بازار عرضه می‌شود. مشخص نیست نمایشگرهای باریک‌تر ۲۰۲۰ باعث باریک‌تر شدن گوشی‌های آیفون خواهند شد یا خیر. باتوجه به اینکه کوپرتینونشین‌ها آخرین گوشی‌های هوشمند خود را با باتری بزرگ‌تری معرفی کردند، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس درواقع با کمی ضخامت بیشتر و البته سنگین‌تر از آیفون XS و آیفون XS Max به بازار عرضه شدند.

    در بخشی از گزارش The Elec به این موضوع اشاره شده که ال‌جی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ برای تولید نمایشگرهایی با فناوری backplane LTPO آماده می‌شود. فناوری backplane وظیفه‌ی روشن و خاموش کردن پیکسل‌های منفرد روی نمایشگر را برعهده دارد. LTPO یا اکسید پلی کریستالی با دمای پایین (low-temperature polycrystalline oxide) از ساختار اکسید TFT بهره می‌برد که تا ۱۵ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به LTPS یا پلی سیلیکون با دمای پایین (low-temperature polysilicon) در فناوری backplane دارد. به‌صورت طبیعی می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که نمایشگرهای جدید، قدرت دستگاه را به‌صورت بهینه‌تری مصرف می‌کنند و شاهد طول عمر بیشتر باتری در آیفون‌های ۲۰۲۰ خواهیم بود.

    در حال حاضر اپل واچ سری ۴ و سری ۵ اپل با نمایشگرهای LTPO به بازار عرضه می‌شوند. براساس اعلام وب‌سایت اپل، این فناوری باعث می‌شود اپل‌واچ سری‌ ۵ باوجود مجهز بودن به نمایشگر همیشه روشن، نسبت به اپل واچ سری ۴ تا ۱۸ ساعت طول عمر باتری را دراختیار کاربران قرار دهد.

    آیفون های 2020 با نمایشگر باریک‌تر و مصرف بهینه انرژی معرفی می‌شوند

    در وب‌سایت اپل در مورد این موضوع توضیح داده شده است: 

    معماری نمایشگرهای low temperature poly-silicon و oxide از نظر پیکسلی تغییر کرده است. همین مسئله باعث می‌شود در حالت غیرفعال بودن ساعت هوشمند، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز به یک هرتز تغییر کرده و میزان مصرف باتری به‌شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یابد. درایور کم‌مصرف جدید در کنار مدیریت انرژی بسیار کارآمد و حسگر جدید نور محیطی باعث شده‌اند تا کاربران بتوانند از طول عمر ۱۸ ساعته باتری بهره ببرند. 

    هنوز مشخص نیست که آیا ال‌جی آماده‌ی تولید انبوه نمایشگر با فناوری LTPO برای آیفون‌های ۲۰۲۰ است یا خیر. باتوجه به شایعه‌های مختلفی که در مورد ابعاد، فناوری تولید نمایشگر، فریم فلزی بازطراحی‌شده مشابه آیفون ۴، حسگر سه‌بعدی  برای تشخیص چهره، قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G و ظرفیت حافظه‌ی رم حداکثر ۶ گیگابایتی و برخی شایعات دیگر در مورد آیفون ۲۰۲۰ مطرح می‌شود، ظاهرا ۲۰۲۰ سال مهمی برای کوپرتینونشین‌ها خواهد بود. پیش‌تر نیز گفته شده بود که اپل در طراحی آیفون ۱۲ بازنگری زیادی خواهد کرد.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا