• هکرها یک وب‌سایت دولتی آمریکا را با پیغامی از ایران هک کردند

    وبینوکس - هکرها یکی از وب‌سایت‌های کوچک دولتی آمریکا را با پیغامی از ایران هک کرده‌اند اما مدارکی وجود ندارد که ثابت کند حمله از سوی ایران بوده است.

    هکرها روز یکشنبه به وب‌سایت دولتی نسبتا کوچک از ایالات متحده آمریکا حمله کرده‌اند. گویا با نمایش تصویری از پیام ایران برای دونالد ترامپ چنین استنباط شده است که این حمله از سوی دولت ایران انجام گرفته است. با این حال طبق گفته‌ی آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران پشت این حمله بوده است، وجود ندارد.

    هکرها به وب‌سایت برنامه‌ی صندوق کتابخانه‌ی فدرال (FDLP)، قطبی برای اسناد و مدارک دولتی حمله کرده و تصویری از ترامپ در حال مشت خوردن و خون‌ریزی را روی صفحه‌ی اصلی وب‌سایت منتشر کرده‌اند. نسخه‌ای از این وب‌سایت ازسوی Wayback Machine (سرویس نگهداری نسخه‌های بایگانی شده از وب‌سایت‌ها) بایگانی شده است. خرابکارها صفحه‌ی فرود وب‌سایت دولت آمریکا را با تصویری از مشت خوردن دونالد ترامپ و پیغامی با متن «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. او چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند.» دیده می‌شود، همچنین تصویری از موشک‌های ایرانی در تصویر باکمک ابزار فتوشاپ گنجانده شده است. سخنگوی CISA در مورد حمله به وب‌سایت FDLP گفت:

    می‌دانیم که وب‌سایت برنامه‌ی صندوق کتابخانه‌ی فدرال با پیغامی ضد آمریکایی و به طرفداری از ایران هک شده است اما درحال‌حاضر هیچ مدرکی مبنی براینکه این کار توسط افرادی تحت حمایت دولت ایران انجام شده وجود ندارد. وب‌سایت آفلاین و از دسترس خارج شده است؛ آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و همکاران فدرال ما در حال نظارت بر شرایط هستند.

    هکرها یک وب‌سایت دولتی آمریکا را با پیغامی از ایران هک کردند

    به نظر می‌رسد این وب‌سایت از روز دوشنبه به حالت قبل بازگشته است و مانند گذشته کار می‌کند. با این حال توییت اخیر ترامپ در مورد حمله به مراکز فرهنگی ایران که نقض قوانین بین‌الملل است و فضای تهدیدآمیزی که از سوی دو کشور ایجاد شده، آژانس امنیت سایبری و امنیت را بر آن داشته تا از آمریکایی‌ها بخواهد که هشیار باشند و در ابلاغیه‌ای رسمی به آن‌ها اعلام کنند:

    حال که تهدیدها از سوی ایران و آمریکا بیشتر شده است، تمام سازمان‌ها باید نظارت خود را افزایش دهند، از سیستم‌های خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنند، احراز هویت چند مرحله‌ای انجام دهند و برنامه‌ای برای پاسخ [درصورت بروز حادثه] آماده کنند.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا