• MSI از کامپیوتر رومیزی گیمینگ MEG Aegis Ti5 و مانیتور Optix رونمایی کرد

    وبینوکس - MSI با محصولاتی متنوع در دسته‌ی گیمینگ به نمایشگاه CES 2020 آمده است. شرکت تایوانی، امروز یک کامپیوتر رومیزی و مانیتور گیمینگ را به نمایش گذاشت.

    MSI در نمایشگاه CES 2020 با یک کامپیوتر رومیزی و مانیتور منحنی گیمینگ، حضور جدی خود را در بازار مخصوص علاقه‌مندان به بازی فریاد می‌زند. اگرچه کامپیوترهای رومیزی برای عاشقان سخت‌افزار که علاقه‌مند به مونتاژ دستی کامپیوتر خود هستند، انتخابی عالی محسوب نمی‌شود، اما گاهی در این محصولات شاهد فرم فاکتورهای خاص هستیم که شاید نتوان با مونتاژ دستی به آن‌ها رسید. به‌علاوه شاید خرید یک محصول کامل بدون نیاز به جست‌وجوی آن‌چنانی برای پیدا کردن قطعات سخت‌افزاری مناسب، برای بسیاری جذاب باشد.

     

    MSI از کامپیوتر رومیزی گیمینگ MEG Aegis Ti5 و مانیتور Optix رونمایی کرد

    عموما در بازار کامپیوترهای رومیزی آماده‌ی گیمینگ، اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. به‌هرحال MSI تلاش می‌کند تا با طراحی‌های خاص کوچک و مخصوص بازی، خود را در بازاری پررقابت، موفق نشان دهد. به‌علاوه شرکت تایوانی با بهره‌گیری از موفقیت در پیش‌گامی بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ، طراحی‌های خود در بازار کامپیوترهای شخصی رومیزی آماده را نیز با شعارهای تطبیق‌پذیری و شناسایی به‌موقع بازار تبلیغ می‌کند.

    MSI در پست وبلاگی امروز خود که به معرفی محصولات جدید اشاره داشت، مفهومی به‌نام HMI را معرفی کرد که در برنامه‌های آتی شرکت در طراحی کامپیوترهای رومیزی استفاده خواهد شد. اصطلاح HMI یا Human Machine Interface به‌نوعی نشان‌دهنده‌ی طراحی با الهام از خصوصیت‌های انسانی در ماشین‌ها است. همین مفهوم در طراحی خودرو نیز استفاده می‌شود. تایوانی‌ها در CES امسال، دو محصول مبتنی بر HMI معرفی کردند. یکی از آن‌ها کامپیوتر رومیزی آماده‌ی گیمینگ است که MEG Aegis Ti5 و نام دارد و دیگری به‌نام Optix MED 381CQR در دسته‌ی مانیتورهای گیمینگ عرضه می‌شود.

    MSI از کامپیوتر رومیزی گیمینگ MEG Aegis Ti5 و مانیتور Optix رونمایی کرد

    HMI در طراحی کامپیوتر رومیزی MEG چه معنایی دارد؟ MSI می‌گوید فناوری اختصاصی MCU یا MSI Commander Unit را می‌توان به‌عنوان مشخه‌ی منحصربه‌فرد طراحی جدید نام برد. کیس کامپیوتر MEG به‌لطف فناوری مذکور توانایی نمایش اطلاعات زنده‌ی سیستم را در پنل LCD جلویی دارد.

    کامپیوتر رومیزی جدید MSI از یک دستگیره‌ی تعاملی در جلو و مرکز کیس بهره می‌برد که به‌نام Gaming Dial معرفی شد. کاربران با یک چرخش دستگیره‌ی مذکور می‌توانند حالت‌های گوناگون سیستم را مشاهده کرده و تنظیم کنند. به‌علاوه می‌توان پارامترهای زنده‌ را نیز در نمایشگر OLED جلویی دستگاه مشاهده کرد. از دیگر قابلیت‌های MEG Aegis Ti5 که در کامپیوترهای رومیزی عادی دیده نمی‌شود، می‌توان به مودن داخلی 5G و سیستم خنک‌کننده‌ی Silent Storm Cooling 4 اشاره کرد که پردازنده‌ی مرکزی، کارت گرافیک، درایوهای SSD و منبع تغذیه را در محفظه‌های جداگانه‌ قرار می‌دهد.

    MSI از کامپیوتر رومیزی گیمینگ MEG Aegis Ti5 و مانیتور Optix رونمایی کرد

    مشخصات کامپیوتر رومیزی گیمینگ MEG Aegis Ti5

    • مدل: MEG Aegis Ti5
    • پردازنده‌ی مرکزی: آخرین نسخه از اینتل Core i9
    • گرافیک: MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GDDR6
    •  حافظه‌ی رم: چهار عدد ماژول DDR4 2666MHz U-DIMM تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه
    • حافظه‌ی ذخیره‌سازی: سه عدد M.2 SSD، به‌همراه دو فضای درایو ۲/۵ اینچی و یک فضای درایو ۳/۲ اینچی
    • قابلیت‌های ارتباطی: Intel I225V 2.5G LAN controller, Intel I219V 1G LAN controller, Intel AX201 - WiFi 6
    • منبع تغذیه: 650W 80 Plus - SFX

    MSI از کامپیوتر رومیزی گیمینگ MEG Aegis Ti5 و مانیتور Optix رونمایی کرد

    همان‌طور که گفته شد MSI از مانیتور گیمینگ HMI نیز رونمایی کرد که به‌نام Optix MEG381CQR شناخته می‌شود. ظاهر این مانیتور جذاب به‌نظر می‌رسد، اما نمی‌توان مفاهیم HMI را به‌راحتی در آن پیدا کرد. شاید دستگیره‌ی شبیه به دستگیره‌ی گردان که در پایین و سمت چپ مانیتور قرار دارد، همان المان HMI باشد.

    مشخصات مانیتور گیمینگ MEG381CQR

    • مدل: MEG381CQR
    • ابعاد پنل: ۳۸ اینچی IPS خمیده با انحنای 2300R
    • رزولوشن پنل: ۱۴۴۰*۳۴۴۰ یا UWQHD
    • نسبت تصویر: 21:9
    • نرخ بازسازی: ۱۴۴ هرتز
    • زمان پاسخ‌گویی: یک میلی‌ثانیه

    MSI از کامپیوتر رومیزی گیمینگ MEG Aegis Ti5 و مانیتور Optix رونمایی کرد

    MSI هیچ اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه‌ی محصولات فوق منتشر نکرده است.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا