• سامسونگ کاهش ۳۴ درصدی سود عملیاتی در پاییز گذشته را پیش‌بینی کرد

    وبینوکس - سامسونگ پیش‌بینی خود از میزان سود و درآمد پاییز ۲۰۱۹ را منتشر کرده که براساس آن این شرکت کره‌ای از کاهش ۳۴ درصدی سود عملیاتی خبر داده است.

    سامسونگ پیش‌بینی خود از عملکرد مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که براساس آن شرکت‌ کره‌ای از کاهش ۳۴ درصدی سود عملیاتی خبر داده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار می‌رود برای دومین بار در دو سال، سود سه‌ماهه‌ی این شرکت برای سه ماه آخر سال ۲۰۱۹ با کاهش رو‌به‌رو شده باشد.

    سامسونگ اعلام کرد سود خالص این شرکت در سه ماه منتهی به ژانویه ۲۰۲۰، حدود ۶.۱ میلیارد دلار باشد. این عدد نسبت به عدد ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۴ درصدی داشته است. سامسونگ سال گذشته هم اعلام کرد که با کاهش ۲۹ درصدی سود عملیاتی برای پاییز ۲۰۱۸ مواجه بوده است.

    سامسونگ کاهش ۳۴ درصدی سود عملیاتی در پاییز گذشته را پیش‌بینی کرد

    سامسونگ در بازار بین‌المللی با تلفن‌های همراه و تلویزیون‌هایش شناخته می‌شود اما نباید فراموش کرد که این شرکت، بالاترین آمار فروش تراشه‌های حافظه در جهان را هم در اختیار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ موفق شد به بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی نیمه‌هادی‌ها در جهان تبدیل شود. پیش از این اینتل برای سال‌ها این عنوان را در اختیار داشت.

    سامسونگ در ماه‌های گذشته فشار زیادی را تحمل می‌کند. این فشارها بعد از بحران‌های شدید در زمینه‌ی تراشه‌های حافظه و علاوه بر آن بازار تلفن‌های همراه ایجاد شده‌اند. در بازار گوشی‌های هوشمند، افزایش قیمت‌ها منجر شده تا کاربران همچون گذشته به سراغ به‌روزرسانی و تعویض گوشی‌های هوشمند خود نروند و از این‌رو سامسونگ یکی از شرکت‌هایی باشد که دچار کاهش فروش شده است. 

    این شرکت البته در سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته با فروش چشمگیر گلکسی نوت 10 و سری‌ A، تا حدود زیادی اوضاع خود را بهبود بدهد. البته با این وجود، کارشناسان در ماه اکتبر هشدار داده بودند که این روند ادامه نخواهد داشت و کاهش فروش محصولات پرچم‌دار بعد از جهش در ابتدای عرضه، موجب کاهش سود شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم خواهد شد.

    سامسونگ همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود ۴۳.۵ میلیارد دلار سود سالانه ثبت کرده باشد. این عدد نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نخواهد داشت.

    گزارش‌ درآمدهای سامسونگ اواسط هفته‌ی آینده و گزارش‌های کامل مالی اواخر ژانویه‌ی جاری منتشر خواهند شد.  

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا