• فناوری شارژ بی‌ سیم Yank Technologies می‌تواند دستگاه‌ها را در هر جای خودرو شارژ کند

    وبینوکس - سیستم شارژ بی‌سیم شرکت فناوری‌های یانک می‌تواند چند دستگاه را به‌صورت هم‌زمان شارژ کند و امواج آن برای بدن انسان مضر نیستند.

    نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در لاس‌وگاس به‌عنوان پلتفرمی محبوب برای برندها عمل می‌کند و این اجازه را می‌دهد تا با نمایش فناوری‌های جدید و انقلابی، هم‌زمان دستاوردهای پیشین نیز دراین‌زمینه تحکیم شوند. در رویداد CES امسال نیز، شرکتی با نام فناوری‌های یانک (Yank Technologies) حضور یافته تا نشان دهد آینده‌ی شارژ بی‌سیم درون خودروها چگونه خواهد بود.

    بسیاری از خودروهای جدید از پدهای شارژ بی‌سیم Qi بهره می‌برند؛ اما راهکار یانک بسیار فراگیرتر است. این فناوری برپایه‌ی آرایه‌های آنتن سه‌بعدی و توسعه‌ی تقویت‌کننده‌های سیگنال پیشرفته است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا دستگاه مدنظرش را در هر کجای خودرو شارژ کند. این فناوری به‌معنای واقعی کلمه بی‌سیم است و لازم نیست تماس فیزیکی بین گوشی و پد شارژکننده برقرار شود.

    تمام آنچه برای استفاده از این فناوری لازم است، پشتیبانی دستگاه مدنظر از شارژ بی‌سیم یا مبدل شارژ بی‌سیم برای وصل‌شدن به دستگاه است. ازآنجاکه شارژر یانک بی‌سیم است و به پد شارژ نیاز ندارد، می‌توان با این فناوری چندین دستگاه الکترونیکی را به‌صورت هم‌زمان شارژ کرد. این فناوری حتی می‌تواند توان الکتریکی استفاده‌شده‌ی اجزای داخلی خودرو ازجمله پنل کنترل از راه دور و آینه‌های بغل الکتریکی را نیز فراهم کند.

    فناوری شارژ بی‌ سیم Yank Technologies می‌تواند دستگاه‌ها را در هر جای خودرو شارژ کند

    درحالی‌که برخی از کاربران ممکن است نگران آسیب‌های ناشی از امواج رادیویی استفاده‌شده در سیستم شارژ بی‌سیم باشند، شرکت یانک ادعا می‌کند سیستم شارژ مذکور تنها ۰٫۰۶ وات تشعشع موج رادیویی را در هر کیلوگرم از وزن بدن ساطع می‌کند و این مقدار را کمیسیون ارتباطات فدرال اندازه‌گیری کرده است. در مقام مقایسه، هر گوشی هوشمند در نزدیکی گوش کاربر، بین ۱٫۱ تا ۱٫۵ وات در هر کیلوگرم تشعشع ساطع می‌کند. سیستم شارژ بی‌سیم یانک با توان ۳۰ وات دستگاه کاربر را شارژ می‌کند. شرکت یادشده توضیح می‌دهد:

    گوشی هوشمند شما آنتن‌های گیگاهرتزی [توان ارسال امواج] مانند وای‌فای دارد. فناوری ما در باندهای مگاهرتزی سطح پایین ISM [فرکانس] است. فرکانس [امواج] هرچه بیشتر باشد، معمولا سطح میدان الکتریکی شما بیشتر است؛ درنتیجه معمولا باعث مضرترشدن الگوی تشعشع می‌شود؛ از‌این‌رو، حتی اگر ما قدرت [تشعشع] بیشتری درمقایسه‌با تلفن‌همراه انتقال می‌دهیم، آن [قدرت تشعشع] روی طول موج‌های طولانی‌تری است؛ بنابراین، تشعشات رادیویی [در این راهکار] به‌معنای واقعی ایمن‌تر است.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا