• جنرال الکتریک در CES 2020 مایکروویو هوشمند با قابلیت‌های پیشرفته را رونمایی کرد

    وبینوکس - جنرال الکتریک جدیدترین محصولات لوازم خانگی خود را به نمایشگاه CES آورد که در میان آن‌ها، اجاق مایکروویو به‌نام Kithcen Hub خودنمایی می‌‌کند.

    جنرال الکتریک در CES 2020 اجاق مایکروویو جدیدی به‌نام Kitchen Hub رونمایی کرد که قابلیت‌های مهمی همچون نمایشگر لمسی و دوربین کنترلی و هوش مصنوعی برای کمک به پخت بهتر غذا دارد. شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری تلاش می‌کنند هرچه‌بیشتر محصولات خود را به‌سمت هوشمندسازی آشپزخانه پیش ببرند. دراین‌میان پیداکردن محصولی که به‌عنوان هاب مرکزی هوشمندی شناخته شود،‌ اهمیت فراوانی دارد. شرکت‌هایی همچون ال‌جی و سامسونگ یخچال‌ها را به‌عنوان هاب هوشمند مرکزی آشپزخانه انتخاب کرده‌اند؛ درحالی‌که جنرال الکتریک مایکروویو را محصولی بهتر برای تمرکز هوشمندی وسایل می‌داند.

    در طراحی خارجی اجاق مایکروویو جنرال الکتریک نمایشگر ۲۷ اینچی مجهز به سیستم‌عامل اندروید می‌بینیم. نمایشگر ظاهری شبیه به تبلت اندرویدی دارد که به اجاق مایکروویو متصل شده است. کاربر می‌تواند با استفاده از این نمایشگر فعالیت‌های گوناگون همچون استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی مانند نتفلیکس یا کنترل وسایل هوشمند خانه را انجام دهد. درواقع، همه‌ی قابلیت‌های موجود در تبلت اندرویدی را می‌توان در نمایشگر ۲۷ اینچی جنرال الکتریک پیاده‌سازی کرد. همچنین، نمایشگر مذکور از گوگل اسیستنت بهره می‌برد که امکان ارائه‌ی دستورهای صوتی را ممکن می‌کند.

    محصول جدید جنرال الکتریک را نمی‌توان فقط مایکروویوی مجهز به تبلت اندرویدی دانست؛ زیرا این شرکت آمریکایی قابلیت‌‌‌های بسیار جذاب‌تری در Kitchen Hub قرار داده که بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست. از اولین قابلیت‌ها می‌توان به سه دوربین اشاره کرد که در داخل و جلو بالای ظرف غذا دیده می‌شود. دستگاه موسوم به هاب از بینایی کامپیوتری برای شناسایی مواد اولیه استفاده می‌کند و دستور پخت‌های مناسب برای آن‌ها را پیشنهاد می‌دهد. چنین قابلیتی وقتی بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد که به تعدادی مواد اولیه دسترسی دارید؛ اما دستور پخت مناسب را برای آن‌ها ندارید.

    اجاق هوشمند جنرال الکتریک علاوه‌بر پیشنهاد دستور پخت غذا، کاربر را در مراحل آماده‌سازی هدایت می‌کند. به‌علاوه، این دستگاه به دیگر لوازم خانگی جنرال الکتریک متصل می‌شود و پیشنهادها و فعالیت‌هایش بسته به مرحله‌ی پخت غذا تغییر می‌کند. تمامی فعالیت‌ها همچون پیش‌گرم‌کردن اجاق و پایان حرارت‌دهی پس از پخت کامل، به‌صورت هوشمند و خودکار انجام می‌شود و کاربر با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی و دوربین داخلی، توانایی کنترل همه‌ی مراحل را دارد.

    جنرال الکتریک در CES 2020 مایکروویو هوشمند با قابلیت‌های پیشرفته را رونمایی کرد

    استفاده از نمایشگر روی مایکروویو برای بسیاری از کاربران جذاب‌تر از نمایشگر روی یخچال خواهد بود؛ زیرا حالت قرارگیری این دستگاه و نمایش افقی تصاویر، تجربه‌ی طبیعی‌تری ایجاد می‌کند. همچنین، بسیاری از کاربران تمایل دارند هنگام پخت‌وپز، برنامه‌های ویدئویی تماشا کنند که با نمایشگر روی مایکروویو ممکن خواهد بود. ناگفته نماند در زمان پخت غذا، مشاهده‌ی روش پخت در دستگاهی که پخت‌وپز را انجام می‌دهد، کاربردی‌تر از مشاهده روی یخچال است.

    جنرال الکتریک سال گذشته نیز هاب هوشمند آشپزخانه‌ای در فرم تهویه‌ی هوا به‌نمایش گذاشت؛ اما آن دستگاه هیچ‌یک از قابلیت‌های هوش مصنوعی محصول امسال را نداشت. به‌هرحال اضافه‌شدن مایکروویو به مجموعه‌ی محصولات آشپزخانه‌ی هوشمند، برای بسیاری از کاربران جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد. محصول جدید جنرال الکتریک به بلوتوث هم مجهز است و کاربر می‌تواند موسیقی دلخواهش را از اسپیکرهای آن پخش کند.

    اجاق مایکروویو هوشمند جنرال الکتریک تا پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد؛ اما هنوز قیمت نهایی آن مشخص نیست. باتوجه‌به قیمت مدل‌های پیشین که حدود ۱،۲۰۰ دلار بود، احتمالا نسخه‌ی جدید نیز برچسب قیمتی در همین حدود خواهد داشت. شاید قیمت مذکور برای چنین وسیله‌ای گران تصور شود؛ اما باتوجه‌به قابلیت‌های متعدد آن، برخی از کاربران قطعا برای خریدش تمایل خواهند داشت.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا