• قابلیت جدید کروم نسخه بتا برای یافتن فایل‌های آفلاین نرم‌افزارهای وب

    گزارش‌ها حاکی از آن هستند که نسخه جدید مرورگر کروم یافتن فایل‌های با قابلیت دسترسی آفلاین در نرم‌افزارهای وب را بسیار آسان خواهد کرد
     
    قابلیت جدید کروم نسخه بتا برای یافتن فایل‌های آفلاین نرم‌افزارهای وب
    گزارش‌ها حاکی از آن هستند که نسخه جدید مرورگر کروم یافتن فایل‌های با قابلیت دسترسی آفلاین در نرم‌افزارهای وب را بسیار آسان خواهد کرد.
     
    به گزارش وبینوکس و به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، برخی از نرم‌افزارهای وب می‌توانند برخی از ویدیوها و فایل‌های دیگر را به‌صورت آفلاین در اختیار کاربران بگذارند، اما یافتن وب‌سایت‌هایی که چنین دسترسی را به فایل‌های آفلاین می‌دهند بسیار سخت است.
     
     با این‌ حال، کمپانی گوگل با عرضه نسخه بتا 80 مرورگر کروم فریم‌ورک فهرست بندی محتوای جدیدی را عرضه کرده است که به برنامه‌های وب پیشرو اجازه می‌دهد تا تمام محتوای دارای قابلیت آفلاین خود را در آنجا فهرست بندی کنند.
    البته این فریم‌ورک در مرحله آزمایش است، اما انتظار می‌رود که به‌زودی در نسخه پایدار کروم حاضر شود.
     
     قابلیت جدید کروم نسخه بتا برای یافتن فایل‌های آفلاین نرم‌افزارهای وب
     
    با این‌ حال، کاربران نمی‌توانند برای دانلودهای FTP خود روی مرورگر کروم حساب کنند.
    گوگل این روش قدیمی و ناامن انتقال فایل را تا حد بسیار زیادی محدود کرده است و تنها به نمایش لیست‌های دایرکتوری و بارگیری فایل‌ها از طریق اتصالات غیر رمزنگاری بسنده کرده است.
    این قابلیت به‌زودی به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال خواهد شد و FTP به‌زودی روی کروم 82 کار نخواهد کرد.
     
    این اقدام گوگل برای افزایش امنیت کاربران بسیار مفید است، اما اگر هنوز هم از روش FTP برای انتقال فایل‌های خود استفاده می‌کنید شاید بهتر باشد به سراغ نرم‌افزارهای جایگزین بروید.
    همچنین لازم به ذکر است که نسخه بتا 80 مرورگر کروم هم‌اکنون برای سیستم عامل‌های اندروید، کروم، لینوکس، مک و ویندوز در دسترس است و نسخه نهایی آن نیز در طی هفته‌های آینده عرضه خواهد شد.
    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا