• یک شرکت استرالیایی شبکه IoT برای کشاورزان ایجاد می‌کند

    وبینوکس - گاردن: ما به زمان‌بندی کشاورزان کمک می‌کنیم و مقدار درست و دقیقی از آب برای استفاده محصولات را در زمان مناسب تامین می‌کنیم تا عملکرد و سوددهی آنها بهینه‌سازی شود.
     
    یک شرکت استرالیایی شبکه IoT برای کشاورزان ایجاد می‌کند


    به زودی کشاورزان پنبه‌کار استرالیایی از اتصال «اینترنت اشیا (IoT)» بهره‌مند خواهند شد، چرا که شرکت شبکه باندباریک ملی(NNNCo) استرالیا در طی سال 2019 یک شبکه 3 میلیون هکتاری را مستقر خواهد کرد.
     
    به گزارش وبینوکس از رایورز به نقل از ZDNet، هدف شبکه قابل دسترسی عمومی LoRaWAN، که با همکاری Goanna Ag در حال ساخت است، فراهم‌سازی راهکارهای آبیاری با بهره‌گیری از IoT برای صنعت پنبه است.
     
    این شبکه اطلاعاتی درباره رطوبت خاک از طریق استفاده از سنسورهایی از جمله پروب‌های خاک، سنجشگرهای باران، اطلاعات آب و هوایی محلی، پایشگرهای مخزن سوخت و آب، و تصویربرداری ماهواره‌ای فراهم خواهد آورد، تا بدین طریق امکان زمان‌بندی بهتر آبیاری فراهم بیاید.
     
    الیسیا گاردن، مدیرعامل Goanna Ag، گفت که شبکه LoRaWAN این امکان را با هزینه‌ای اندک در مقایسه با اتصال بلولار سنتی فراهم خواهد آورد.
     
    به گفته گاردن «هر روزی که یک محصول پنبه تحت تنش باشد می‌تواند 100 دلار استرالیا به ازاء هر هکتار برای کشاورز هزینه دربرداشته باشد. ما به زمان‌بندی کشاورزان کمک می‌کنیم و مقدار درست و دقیقی از آب برای استفاده محصولات را در زمان مناسب تامین می‌کنیم تا عملکرد و سوددهی آنها بهینه‌سازی شود.»
     
    یک شرکت استرالیایی شبکه IoT برای کشاورزان ایجاد می‌کند

    مطابق این گزارش، به عنوان بخشی از سرویس‌های GoField و GoSense شرکت Goanna Ag، 100 درگاه و 2000 سنسور در کشتزارهای پنبه نیوساوت ولز و کوئینلزند مستقر خواهند شد. این شرکت ابزارهای تحلیل داده‌ها را نیز در اختیار قرار خواهد داد.
     
    راب زاگارلا مدیر عامل و بنیانگذار NNNCo گفت که «این شبکه به طرز قابل توجهی هزینه ارتباطی برای ارتباطات دیتا و هزینه سنسورهایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند را کاهش خواهد داد.
     
    «این تفاوتی روشن بین استفاده مجزا و استقرار گسترده سنسورها ایجاد خواهد کرد که به نوبه خود اطلاعات تدقیق‌شده‌تر و ارزش بالاتری را برای این صنعت فراهم می‌آورد.»
     
    از سوی دیگر و به طور مشابه، NNNCo حال ساخت شبکه‌های IOT در نیوکاسل و ماکویر است تا امکان کاربردهای شهر هوشمند همچون روشنایی هوشمند خیابان‌ها و کنتورهای آب فراهم بیاید.
     
    گفتنی است این شرکت قبلا بر روی طرح‌های آزمایشی IoT با شرکت‌های تامین آب کلانشهر ملبورن برای تست پوشش، تحویل داده‌ها، و عمر باتری کنتور آب دیجیتال برای برخی از شرکت‌های این حوزه کار کرده است.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا