• استفاده از ویژگی Paste Special برای انجام دسته‌ای محاسبات در اکسل

    استفاده از ویژگی Paste Special برای انجام دسته‌ای محاسبات در اکسل
    استفاده از ویژگی Paste Special برای انجام دسته‌ای محاسبات در اکسل

     اگر شما می‌خواهید یک عملیات ریاضی را بر روی دسته‌ای از ستون‌ها و یا ردیف‌های فایل اکسل خود اعمال نمایید، می‌توانید به جای اعمال فرمول مورد نظر بر روی تک‌تک سلول‌ها، با استفاده از Paste Special تا حد زیادی در وقت خود صرفه‌جویی نمایید.

    فرض کنید شما می‌خواهید یک عملیات ریاضی را بصورت همزمان بر روی ۵۰ سلول اعمال کنید. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید یک سلول را که فرمول مورد نظرتان را دربردارد، کپی کنید؛ سپس سایر سلول‌های مورد نظرتان را با راست‌کلیک انتخاب نموده و بر روی گزینه Paste Special کلیک کنید. در نهایت شما می‌توانید در پنجره Paste Special عملیات ریاضی مورد نظرتان را بر روی همه موارد، اعمال نمایید (مثلاً جمع یا ضرب).

    استفاده از ویژگی Paste Special برای انجام دسته‌ای محاسبات در اکسل

    شما می‌توانید با استفاده از این برنامه اموری نظیر جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را اعمال نمایید. یک مثال دیگر: اگر شما می‌خواهید از تمامی قیمت‌های خود درصد تخفیف ویژه‌ای معادل ۱۰ درصد را کسر کنید، ۰.۹۰ را از یکی از سلول‌ها کپی کرده و با استفاده از Paste Special بر روی سایر سلولها اعمال نمایید.

    البته این ترفند ساده زمانی مفید است که شما نیاز به نگه‌داری از اطلاعات قدیمی خود نداشته باشید. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که این ابزار با صفحات گسترده و پیچیده‌ای که حاوی انبوهی از سلول‌ها هستند نیز به خوبی کار می‌کند.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا