• گوناگون تحلیلگر مسائل اپل تجربه کابوس‌وار فروش گوشی‌های آی‌فون به‌زودی خاتمه خواهد یافت

    وبینوکس - مینگ چی‌کو یکی از برجسته‌ترین تحلیل‌گران حوزه کسب‌وکار اپل به‌شمار می‌آید. در گذشته پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیز وی پیرامون مشخصات و قابلیت‌های آی‌فون‌های جدید چندین ماه پیش از معرفی این هندست‌ها موضوعی جالب‌توجه بود.

    در حال حاضر این تحلیل‌گر در موسسه TF International Securities فعالیت می‌کند و نادیده گرفتن اظهارات وی در خصوص آی‌فون کمی دشوار به‌نظر می‌رسد. برای مثال به گفته وب‌سایت MacRumors این تحلیل‌گر معتقد است که کاهش تقاضای کنونی برای هندست‌های iOS شرکت اپل به‌زودی خاتمه خواهد یافت.

    در چین و بازارهای در حال توسعه میزان تقاضا برای آی‌فون‌های 2018 پایین‌تر از حد انتظار بوده است. آقای مینگ برآورد خود از میزان فروش آی‌فون طی 3 ماهه نخست سال 2019 را تعدیل کرد و پیش‌بینی فروش 38 تا 42 میلیون دستگاهی خود را به 36 تا 38 میلیون واحد تقلیل داد. اما این تحلیل‌گر انتظار دارد که با فرا رسیدن 3 ماهه دوم سال و طی ماه‌های آوریل تا ژوئن، رشد فروش گوشی‌های آی‌فون مجددا آغاز شود. مینگ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که اپل در این دوره 3 ماهه 34 تا 37 میلیون هندست را به فروش برساند. این رقم در مقایسه با برآورد 30 تا 35 میلیون واحدی وال استریت بیش‌تر خواهد بود.

    در صورت صحت نسبی پیش‌بینی‌های این تحلیل‌گر، روند افت 29 درصدی فروش سالیانه اپل طی 3 ماهه نخست امسال در 3 ماهه دوم 2019 نیز با افت 14 درصدی فروش سالیانه ادامه خواهد یافت. میزان فروش هندست‌های اپل طی 6 ماهه دوم سال جاری در مقایسه با دوره 6 ماهه پیش از آن حتی بیش‌تر نیز خواهد شد و به نرخ مربوط به دوره زمانی مشابه در سال 2018 خواهد رسید. البته این پیش‌بینی با فرض وخیم‌تر نشدن نبرد تجاری میان چین و ایالات‌متحده مطرح شده است.

    گوناگون تحلیلگر مسائل اپل: تجربه کابوس‌وار فروش گوشی‌های آی‌فون به‌زودی خاتمه خواهد یافت

    گزارش منتشر شده در روز 14 دسامبر 2018 برای نخستین بار برآورد فروش آی‌فون‌های 2019 را به حدود 190 میلیون دستگاه کاهش داد. فروش فعلی آی‌فون‌های 2019 در بازار (بین 160 تا 180 میلیون دستگاه) از برآوردهای ما بسیار پایین‌تر است. به عقیده ما تاثیرات منفی قیمت سهام اپل و اکثر تامین‌کنندگان آی‌فون عموما به این وضعیت دامن زده است. ما پیش‌بینی فروش 188 تا 192 میلیون دستگاهی خود برای سال 2019 را حفظ کرده و معتقدیم که مخاطرات ناشی از قیمت سهام اپل و زنجیره‌تامین آی‌فون به مدت زمان کوتاهی محدود خواهد بود و فروش آی‌فون‌های 2019 احتمالا در مقایسه با برآیند فعلی بازار افزایش خواهد یافت. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر موسسه TF International

    بر اساس پیش‌بینی آقای مینگ، اپل طی دوره 12 ماهه سال 2019 تعداد 188 تا 192 میلیون گوشی آی‌فون را به فروش می‌رساند. در حال حاضر محاسبه آماری این رقم مستلزم استفاده از شواهد بی‌نظیری است که پیش‌تر به‌صورت فصلی و در قالب گزارشات فروش آی‌فون منتشر می‌شد. بر اساس تصمیم جدید اپل، این گزارشات دیگر منتشر نخواهند شد.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا