• ربات‌های ظرف‌شور، پروژه بعدی شرکت‌های پیشرو صنعت رباتیک

    وبینوکس - شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی تولید محصولات رباتیک خانگی مانند iRobot قصد دارند با توسعه‌ی بازوهای رباتیک، سایر کارهای منزل را نیز به ربات‌ها بسپارند.

    تا زدن لباس‌های شسته‌شده، شستن ظروف و حتی گذاشتن و برداشتن مواد غذایی از یخچال بخش کوچکی از کارهایی است که ربات‌ها در سال‌های آینده می‌توانند انجام دهند.‌ امروزه جاروبرقی‌های رباتیک در انجام امور منزل به ما کمک می‌کنند و مشتری‌های این محصول دیگر نیازی نیست در تمیز کردن منزل مشارکت جدی داشته باشند. شرکت iRobot که دو دهه‌ی گذشته پیشتاز تولید جاروبرقی‌های رباتیک بوده است، اکنون در نمایشگاه CES 2020 در مورد برنامه‌های شرکت برای ساخت ربات‌های خانه‌دار دیگری صحبت کرده که به‌زودی معرفی خواهند شد. محصولاتی که تنها به حرکت در محیط خانه و تمیز کردن آلودگی‌ها محدود نمی‌شوند بلکه در انجام هر کاری به افراد کمک می‌کنند. کالین انجل، مدیرعامل شرکت iRobot در مورد محصولات جدید شرکت خود گفت:

    iRobot پیشینه‌ای طولانی در زمینه‌ی جابه‌جا کردن مرزهای رباتیک و توسعه‌ی فناوری‌های نوآورانه از جمله بازوهای رباتیک دارد. فناوری‌های جدیدی که به جهت‌دهی ربات‌ها کمک می‌کنند، منجر به پیدایش نسل جدیدی از ربات‌های خانگی می‌شوند که بازوی حرکتی دارند و در انجام بسیاری از کارها می‌توانند کمک کنند. برای اینکه این اتفاق بیفتد ربات‌ها باید توسعه پیدا کرده و بدانند وسایل منزل دقیقا کجا قرار دارند.

    تا زدن لباس‌های شسته شده، شستن ظرف‌ها، تحویل دادن غذا و حتی گذاشتن و برداشتن مواد غذایی از یخچال تنها تعدادی از کارهایی است که ربات‌های خانگی می‌توانند انجام دهند. فکر کردن در مورد پتانسیل قدرت ربات‌ها و تأثیری که در بهبود شرایط زندگی ما در داخل و خارج از خانه دارند بسیار هیجان‌انگیز است اما تصمیم داریم در مورد جزئیات محصول، نقشه‌ی توسعه و جدول زمانی خود صحبت نکنیم.

    ربات‌های ظرف‌شور، پروژه بعدی شرکت‌های پیشرو صنعت رباتیک

    iRobot بازوهای رباتیک خود را در سال ۲۰۱۶ و برای اهداف نظامی توسعه داد. این شرکت تصمیم گرفت فناوری بازوی رباتیک را در سایر محصولات نیز به کار بگیرد. حال این شرکت قادر است با استفاده از فناوری بینایی و حرکتی که در محصولات قبلی خود توسعه داده است، ربات‌های خانگی جدیدی بسازد. iRobot برخلاف رقبای خود، به‌جای استفاده از هدایت لیزری در جاروبرقی‌های رباتیک از دوربین استفاده کرد و حال با تجربه‌ای که دراین‌زمینه کسب کرده می‌تواند محصولات متنوعی از ربات‌های خانگی را به بازار عرضه کند. iRobot از دوربین در ربات‌های خانگی خود در سال‌های گذشته استفاده کرده است و حال با استفاده از داده و تجربه‌ی به‌دست‌آمده طی این سال‌ها توانسته نسل جدیدی از ربات‌های خانگی را با بازار عرضه کند.

    یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، بینایی رایانه‌ای و الگوریتم‌های نقشه‌برداری مانند SLAM (نقشه‌برداری و مکان‌یابی هم‌زمان) در نسل بعدی ربات‌ها بسیار مهم بوده و iRboto به‌دنبال استفاده از این فناوری‌ها در پنج سال آینده است. این شرکت از همین حالا فرایند ادغام با سایر گجت‌های هوشمند خانگی و شرکت‌ها را آغاز کرده است؛ با اینکه این موضوع هنوز به واقعیت تبدیل نشده اما استفاده از فناوری سایر محصولات و شرکت‌ها کمک می‌کند ربات‌ها کارهای منزل را بهتر درک کرده و نیازهای انسان را بهتر شناسایی کنند.

    Terra رباتی چمن‌زن بوده که نمونه‌ای از نسل بعدی ربات‌های iRobot است و در سال جاری معرفی خواهد شد. Terra چندین سال تحت توسعه بوده و شرکت هنوز جزئیات آن را منتشر نکرده است. iRobot شرکتی پیشرو در عرضه‌ی جاروبرقی‌های رباتیک است و باید دید در دهه‌ی آینده چه محصولات رباتیک خانگی دیگری را به بازار عرضه خواهد کرد.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا