• اتصال به جدول اکسل در پاور کوئری (power query)

    پاور کوئری اکسل برای کاربران امکانی را مهیا کرده است که با اتصال به یک جدول اکسل و فراخوانی داده های درون آن، پردازش های لازم بر روی آن صورت گیرد.

    در موارد بسیاری اتفاق می افتد که داده های مورد نظر برای اتصال به پاور کوئری بر روی شیت های اکسل و در درون جدول های معمولی اکسل قرار دارد. همچنین در صورتی که در آینده تغییراتی در داده های جدول اکسل رخ دهد، با یک بار تازه سازی(Refresh) اتصال، این تغییرات بر روی کوئری ایجاد شده نیز صورت می پذیرد.

    اتصال به جدول های اکسل شاید ساده ترین کاری باشد که توسط پاور کوئری انجام میگیرد. برای اتصال به یک جدول در پاورکوئری کافیست گام های زیر را طی کنید. البته در نسخه های متفاوت اکسل، تفاوت های اندکی در روش انجام این کار وجود دارد  و ما تلاش میکنیم توضیحات مربوط به نسخه های مختلف را در همین مطلب ارائه کنیم.

    در نسخ ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ اکسل

    1. یکی از سلول های درون محدود داده خود را انتخاب کنید.
    2. در تب Data، گزینه From Table/Range را انتخاب کنید.
    3. در صورت نیاز میتوانید در پنجره From Table دکمه انتخاب محدوده را کلیک کنید و محدوده جدول مورد نظر خود را برای پاور کوئری مشخص کنید و Ok را بزنید.اتصال به جدول اکسل در پاورکوئری
    4. در صورتی که محدوده یا جدول شما دارای عنوان است میتوانید تیک مربوط به My table has headers را انتخاب کنید.
    5. در قسمت Query editor، گزینه close&load را انتخاب کنید.

    در نسخ ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ اکسل

    1. یکی از سلول های درون محدوده داده خود را انتخاب کنید.
    2. در تب Power query، گزینه From table را انتخاب کنید.اتصال به جدول اکسل در پاورکوئری
    3. در صورت نیاز میتوانید در پنجره From Table دکمه انتخاب محدوده را کلیک کنید و محدوده جدول مورد نظر خود را برای پاور کوئری مشخص کنید و Ok را بزنید.
    4. در صورتی که محدوده یا جدول شما دارای عنوان است میتوانید تیک مربوط به My table has headers را انتخاب کنید.
    5. در قسمت Query editor، گزینه close&load را انتخاب کنید.

    نکته:

    در صورتی که محدوده داده شما به صورت یک محدوده دارای نام تعریف شده است، یا اینکه به صورت یک جدول اکسل است، پاور کوئری به صورت اتوماتیک، کل محدوده را تشخیص میدهد و آن را وارد query editor میکند. داده های غیر جدولی نیز زمانی که وارد پاور کوئری شوند به صورت اتوماتیک به حالت جدول تبدیل میشوند.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا