• [آموزش اکسل] Goal Seek در اکسل

    چه می شود اگر تجزیه و تحلیل اطلاعات با هدف بوسیله Goal Seek جستجو شود، در این پست می آموزیم.
    برخی از ویژگی های اکسل وجود دارد که بسیار جذاب اما تا حدودی پنهان است. و Goal Seek Analisis (هدف جستجو برای تجزیه و تحلیل) یکی از آنهاست.
    گاهی اوقات شما یک فرمول با یک هدف خاص در ذهن خواهید داشت ، مانند "من می خواهم نتیجه دقیقاً 42 باشد". وقتی نمی دانید چگونه فرمول را تغییر دهید تا آن شماره را بدست آورید ، باید از جستجوی هدف استفاده کنید.

    بانک اطلاعات

    برای استفاده از ویژگی جستجوی هدف ابتدا به برخی داده ها نیاز خواهیم داشت. در اینجا یک جدول با 2 ورودی (قیمت کتاب و مقدار فروخته شده) و فرمول (درآمد = قیمت * مقدار) آورده شده است.

    [آموزش اکسل] Goal Seek در اکسل

    اگر هر كدام 100 كتاب را با قیمت 29 دلار بفروشيم ، درآمد حاصل شده مبلغ 2900 دلار مي شود. بیایید بگوییم که می خواهیم دقیقاً 5000 دلار درآمد حاصل از فروش کتاب کسب کنیم. برای به دست آوردن این نتیجه چند کتاب باید بفروشیم؟ 3 راه برای پاسخ به این سوال وجود دارد:     1 - برخی از ریاضیات را انجام دهید و جواب خودتان را دریابید.     2 - مقادیر مختلف "مقدار فروخته شده" را به صورت دستی در Excel امتحان کنید تا جواب درست پیدا کنید.     3 - از هدف استفاده کنید تا تقریباً بلافاصله نتیجه را بدست آورید. از آنجا که این یک آموزش در مورد اهداف جستجو است ، بیایید ببینیم چگونه آخرین گزینه را انجام دهیم

    مثال :

    سلول حاوی درآمد را انتخاب کنید و در تب Data بر روی دکمه What-if Analysis کلیک کنید. گزینه ...Goal Seek را انتخاب کنید.

    [آموزش اکسل] Goal Seek در اکسل

    پنجره ای ظاهر می شود که شما باید اطلاعات درخواستی آن را وارد کنید:     Set Cell : سلولی که می خواهیم تنظیم کنیم ، این "درآمد" در C4 است. این قسمت قبلاً باید C4 را در آن داشته باشد.     To Value : هدف ما ، که 5000 است.    By Changing Cell : ورودی مورد نظر برای تغییر ، این "مقدار فروخته شده" در C3 است.

    [آموزش اکسل] Goal Seek در اکسل

    حال برنامه پنجره ای را که نتیجه را برای شما محاسبه نموده در اختیار شما قرارداد و شما کافیست دکمه OK را فشار دهید، کار ما تمام شد! اکسل ریاضی را برای ما انجام داد و به صورت خودکار صفحه گسترده را با جواب درست به روز کرد. در این حالت می بینیم که باید 172 نسخه بفروشیم تا 5000 دلار درآمد کسب کنیم.

    [آموزش اکسل] Goal Seek در اکسل

    در واقع تعداد سلول در سلول 172.41 است ، اما در تصویر بالا گرد شده است.
    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا