• مایکروسافت مرورگر اج Microsoft Edge

    مایکروسافت مرورگر اج جدید خود را معرفی کرد

    مایکروسافت اج در آینده‌ای نزدیک برخی بهبودها را به‌خود می‌بیند تا تجربه‌ی وب‌گردی بهتری ارائه دهد. طبق گفته‌ی مایکروسافت، قابلیت Collections به نسخه‌های موبایلی اج اضافه شده است.

    مایکروسافت چند روز پیش، از اضافه‌شدن برخی قابلیت‌های جدید به مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) خبر داد که از بین آن‌ها می‌توان به در دسترس قرار گرفتن قابلیت Collections برای دستگاه‌های موبایلی، امکان گوش‌ دادن به فایل‌های PDF و برخی قابلیت‌های دیگر برای استفاده‌های کاری و سازمانی اشاره کرد. قابلیت‌های جدید اج ابتدا هنگام برگزاری کنفرانس آنلاین Inspire اعلام شدند و مایکروسافت ساعاتی بعد جزئیات آن‌ها روی وبلاگ رسمی خود منتشر کرد.

    از آغاز ماه آینده‌ی میلادی (حدودا یک هفته‌ی دیگر)، مایکروسافت اج به بخشی از برنامه‌ی FastTrack Ready Partner تبدیل می‌شود. این اتفاق برای کاربران عادی تغییر خاصی به‌دنبال نمی‌آورد؛ اما به مشتریان سازمانی گزینه‌هایی بیشتر به‌منظور پیاده‌سازی مایکروسافت اج در زیرساخت‌های سازمانی ارائه می‌دهد. سرویس FastTrack راهنمایی ویژه برای پیاده‌سازی اج در سازمان‌ها دارد که این راهنما صرفا به افراد واجد شرایط داده می‌شود. FastTrack همچنین ازطریق App Assure به سازمان‌ها کمک می‌کند مطمئن شوند وب‌سایت‌شان به‌خوبی با نسخه‌ی کرومیوم اج سازگاری دارد.

    قابلیت Endpoint Data Loss Protection موسوم‌به DLP از این پس به‌صورت آزمایشی در اختیار عموم کاربران مایکروسافت اج قرار دارد. مایکروسافت می‌گوید اج تنها مرورگر وب دنیا است که به‌صورت بومی از Microsoft Endpoint DLP پشتیبانی می‌کند. این ابزار ویژه میزان رخنه‌‌ی داده‌ها و خطراتی که داده‌ها را تهدید می‌کنند کاهش می‌دهد. ابزار موردبحث همچنین در راستای حفظ حریم خصوصی کاربر قدم برمی‌دارد.

    مایکروسافت اج از این پس، قابلیتی تحت عنوان جابه‌جایی خودکار بین پروفایل‌ها (Automatic Profile Switching) دارد. این قابلیت به‌صورت خودکار، لینک‌های کاری شما را در پروفایل کاری و لینک‌های شخصی را در پروفایل شخصی باز می‌کند. با در نظر گرفتن این حقیقت که امروزه افراد زیادی مشغول دورکاری هستند، احتمالا تعداد دفعاتی که کاربر با حساب کاری، مشغول باز کردن لینک شخصی می‌شود بالا می‌رود. به‌لطف قابلیت Automatic Profile Switching پنجره‌ای شناور روی صفحه ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد بین حساب‌های کاربری خود جابه‌جا شوید تا لینک‌های کاری را با حساب کاری و لینک شخصی را با حساب شخصی باز کنید.

    مایکروسافت مرورگر اج Microsoft Edge

     

    تغییرات مایکروسافت اج قرار نیست صرفا محدود به نسخه‌ی دسکتاپ باشد. مایکروسافت از اعمال برخی بهبودها در نسخه‌ی موبایلی مایکروسافت اج هم خبر داده است. بدین ترتیب نسخه‌های موبایلی مایکروسافت اج از این پس دارای قابلیت Collections هستند. این قابلیت شما را قادر می‌سازد صفحات وب، تصاویر و موارد دیگر را از سراسر وب جمع کنید و درون مجموعه‌ای خاص قرار دهید تا به‌راحتی امکان سازماندهی آن‌ها فراهم شود. قابلیت موردبحث از مدت‌ها پیش برای کاربران دسکتاپ در دسترس قرار گرفته و از این پس کاربران نسخه‌های اندروید و iOS مایکروسافت اج نیز به آن دسترسی خواهند داشت.

    خود قابلیت Collections نیز برخی بهبودها به‌خود دیده است؛ Collections به‌لطف به‌روزرسانی جدید، امکان ضمیمه کردن یادداشت به آیتم‌ها را ارائه می‌دهد. اگر چینش آیتم‌ها را درون Collections تغییر دهید، یادداشت موردبحث همچنان با آن آیتم باقی خواهد ماند.

    مایکروسافت همچنین گفته است مرورگر اج از این پس می‌تواند فایل‌های PDF را هم برای شما بخواند. اج مجهزبه قابلیتی است که ازطریق آن می‌تواند متن مقالات وب‌سایت‌ها را با صدای بلند بخواند و اضافه شدن این قابلیت به فایل‌های PDF اتفاقی بسیار خوب است. فرآیند ویرایش فایل‌های PDF نیز در مرورگر اج بهبود پیدا کرده است و اکنون گزینه‌های بیشتری به کاربر ارائه می‌شود. از این پس می‌توانید ویرایش‌های خود را روی فایل PDF درحال اجرا ذخیره کنید، بدون این‌که مجبور به ذخیره‌ی فایلی جدید باشید. مایکروسافت در بخش نهایی بیانیه‌ی خود گفته است اج اکنون می‌تواند صفحات وب را به ۵۴ زبان مختلف ترجمه کند.

    مایکروسافت اج مرورگر نوپایی است که زمان زیادی از آغازبه‌کار آن نمی‌گذرد. با این‌حال طی ماه‌های اخیر برخی بهبودهای مهم به‌خود دیده و تجربه‌ی کاربری بسیار بهتری ارائه داده است. مایکروسافت اج روند روبه‌رشد بسیار سریعی دارد و نشان داده مرورگری بسیار باکیفیت به‌حساب می‌آید. ردموندی‌ها نیز همواره در تلاش‌اند با دریافت بازخورد از کاربران، اج را در راستای نیاز آن‌ها به‌روزرسانی کنند.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا