• [آموزش] خطای Name# در اکسل

    آشنائی با خطای Name# در اکسل و راهکار رفع آن در این آموزش بررسی میگردد

    اگر مدتی با فرمول های Excel کار کرده اید ، مطمئن هستم که حتماً با خطای #NAME مواجه شده اید. درست مانند هر خطای دیگری در اکسل ، خطای #NAME نیز در موقعیتهای خاصی رخ می دهد (که در این آموزش به آن می پردازم) ، و راههای ساده ای برای یافتن و رفع خطای #NAME وجود دارد!

     
    این آموزش شامل موارد زیر است :
    • علت خطای #NAME چیست؟
    • نام فرمول نادرست است
    • اشتباه تایپ کاربر در یک محدوده
    • محدوده نادرست
    • باز کردن فرمول های نسخه جدید در نسخه های قدیمی تر
    • عدم وجود نقل قول در اطراف متن در فرمول
    • نحوه رفع خطاهای #NAME در اکسل
    • از فرمول Assistance استفاده کنید
    • از Formula Wizard استفاده کنید
    • از Name Manager استفاده کنید
    • چگونه می توان همه خطاهای #NAME را در اکسل پیدا کرد؟
    • استفاده از تکنیک Go To Special
    • با استفاده از Find and Replace
     

    علت NAME# خطای چیست؟

    وقتی از فرمول استفاده می کنید و خطای NAME به شما می دهد ، به این معنی است که فرمول نمی تواند چیزی را در آن تشخیص دهد. بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین مسائلی بیندازیم که می تواند باعث ایجاد خطای نام در صفحه گسترده شما شود.

     

    نام فرمول نادرست است

    یکی از رایج ترین دلایلی که افراد خطای نام را مشاهده می کنند این است که از نام فرمول اشتباه استفاده کرده اند. به عنوان مثال ، اگر از فرمول VLOOKUP استفاده می کنید و به جای آن VLOKUP را تایپ می کنید ، اکسل منظور شما را نمی داند و با نشان دادن خطای نام ، مخالفت خود را نشان می دهد. در زیر مثالی وجود دارد که در آن از نام فرمول اشتباه استفاده کرده ام و خطای نام به من زده شده است.

    Wrong formula name giving NAME Error

     

    ■ در صورت ایجاد فرمول تعریف شده توسط کاربر (UDF) با استفاده از VBA و سپس اشتباه نوشتن نام ، می توانید خطای نام را دریافت کنید. در این مورد ، باید نام فرمول را در ویرایشگر VB بررسی کنید و از درست بودن آن مطمئن شوید.

     

    اشتباه تایپ کاربر در یک محدوده

    اگر با محدوده های نامگذاری شده کار می کنید ، این احتمال وجود دارد که آنها را اشتباه تایپ کرده باشید. و از آنجا که Excel نمی داند در این مورد به چه محدوده ای مراجعه کند ، خطای نام را نشان می دهد. در زیر من یک مثال دارم که در آن از نام محدوده "Scores" برای داده های ستون A و B استفاده کرده ام.

    Named Range for a selected range

    و وقتی از نام اشتباه در فرمول استفاده کردم (جایی که 's' در 'Score' وجود ندارد) ، Excel خطای نام را به من نشان می دهد.
     

    Misspelled named range in the formula

    چگونه این را تصحیح کنیم - محدوده های نامگذاری شده ای را که استفاده کرده اید بررسی کنید و هر نام اشتباه املایی را تصحیح کنید. وقتی از محدوده نامگذاری شده در فرمول استفاده می کنید ، متوجه تغییر رنگ آن می شوید. بنابراین در این مورد ، شما می توانید هر محدوده ای را که رنگ آن سیاه است مشخص کنید ، ممکن است مقصر را پیدا کرده باشید

    به عنوان بهترین تمرین ، من همیشه اجازه می دهم که Excel هنگام تایپ کردن نام محدوده نامگذاری شده را به من نشان دهد.
    به عنوان مثال ، اگر من دارای محدوده نامگذاری شده "Scores" باشم و "Sco" را تایپ کنم ، Excel از راه دور خارج خواهد شد و مفید خواهد بود و همه اسامی را که با متن وارد شده من مطابقت دارد نشان می دهد (به عنوان مثال ، تمام نامهایی که با "اسکو").

    Excel formula showing named ranges matching the entered text

    بهتر است از لیستی که Excel نشان می دهد انتخاب کنید زیرا در آن صورت هیچ امکانی وجود ندارد که محدوده های نامگذاری شده را اشتباه تایپ کنید.

     

    محدوده نادرست

    در صورتی که به صورت دستی محدوده را وارد می کنید ، این احتمال وجود دارد که ممکن است مرتکب اشتباه شده و در نهایت با خطای نام مواجه شوید.

    این اشتباهات می تواند شامل موارد زیر باشد:

    • از دست دادن یک کولون در مرجع محدوده (A1A10 به جای A1: A10)
    •  

    Incorrect range with a missing colon

    • استفاده از مرجعی که معتبر نیست در Excel ، محدوده از A1: XFD1048576 متفاوت است. اگر از چیزی خارج از این محدوده استفاده می کنید ، خطای نام را به شما نشان می دهد. به عنوان مثال ، = XFD1048577 را در یک سلول وارد کنید و خطا را مشاهده خواهید کرد.

    باز کردن فرمول های نسخه جدید در نسخه های قدیمی تر

    اکسل روی افزودن فرمول های جدید در نسخه های جدید کار کرده است. به عنوان مثال ، بسیاری از توابع جدید مانند XLOOKUP ، FILTER ، SORTBY و غیره در Excel 2019 و Microsoft Excel 365 اضافه شدند. توابع زیادی نیز وجود دارند که در اکسل 2013 یا 2016 اضافه شده اند که ممکن است با اکسل 2010 و نسخه های قبلی (مانند IFNA) کار نکند. بنابراین اگر یک کتاب کار Excel را در نسخه قدیمی باز کنید که از این فرمول های جدید استفاده می کند ، احتمالاً خطای نام را مشاهده می کنید. منطق یکسان است - از آنجایی که این فرمولها در آن نسخه از Excel وجود ندارد ، اینها را به عنوان نام های غلط املایی در نظر می گیرد.

    عدم وجود نقل قول در اطراف متن در فرمول

    در فرمولهایی که انتظار می رود مقادیر متن در نقل قولهای دوگانه باشد ، یک نقل قول مضاعف خطای نام را به شما نشان می دهد.

    هنگامی که شما یک متن را در نقل قول های دوگانه نگه می دارید، اکسل آن را به عنوان یک رشته متن درنظر می گیرد، اما هنگامی که در نقل قول های دوگانه نیست، اکسل فکر می کند که نام محدوده یا نام فرمول است.

    به عنوان مثال ، اگر از فرمول = LEN ("Excel") استفاده کنم ، کار می کند. اما اگر از = LEN (Excel) یا LEN ("Excel") استفاده کنم ، خطای نام را نشان می دهد.

     

    Missing quotation in the formula

     

    در برخی موارد ، Excel می تواند وجود علامت نقل قول را تشخیص دهد و با یک پیشنهاد سریع آن را به شما نشان می دهد. اگر روی Yes کلیک کنید ، در برخی موارد مشکل را مرتب می کند.

     

    Excel prompt with a suggestion

     

    چگونه خطای Name# را برطرف نمائیم ؟

    اکنون که بیشتر دلایلی را که می تواند باعث ایجاد خطای نام در کاربرگ شما شود ، برطرف کرده ام ، اجازه دهید نکات ساده ای را بررسی کنیم که به شما کمک می کند از این خطا در کار خود جلوگیری کنید.

     

    از فرمول Assistance استفاده کنید
     
    هنگامی که علامت برابر را وارد می کنید و شروع به تایپ نام فرمول می کنید ، خواهید دید که اکسل همه نام های مطابق فرمول ها را به شما نشان می دهد.
     

    Formula assist that shows a list of formulas

     
    من مطمئن نیستم که این ویژگی چه نامیده می شود ، اما من این فرمول را کمک می نامم. به جای تایپ کامل فرمول به صورت دستی ، اگر از لیست را انتخاب کنید کمک می کند.
    این امر باعث می شود که نام فرمول نادرست نباشد.
    در صورتی که محدوده ها یا جداول را نام برده اید ، مواردی را که در لیست نشان داده می شوند نیز مشاهده می کنید ، بنابراین اجتناب از کلمات غلط املایی را برای شما آسان می کند.
     

     

    از Formula Wizard استفاده کنید
     
    در صورتی که از آرگومان هایی که تابع می گیرد مطمئن نیستید (هر گونه خطایی که منجر به خطای نام شود) ، می توانید از جادوگر فرمول استفاده کنید. برای باز کردن آن ، روی نماد fx درست در کنار نوار فرمول کلیک کنید.
     

    Click on the FX icon

     
    در کادر محاوره ای Insert Function که ظاهر می شود ، نام فرمول را وارد کنید (همچنین می توانید نام جزئی را وارد کرده و سپس جستجو کنید) و روی آن دوبار کلیک کنید. با این کار کادر محاوره ای Function Arguments باز می شود که در هر آرگومان کمک زیادی نشان می دهد.
     

    Function argument dialog box

     
    اگر تازه با فرمول های Excel آشنا هستید ، توصیه می کنم تا زمانی که به اندازه کافی مطمئن نیستید که از فرمول ها در کاربرگ استفاده کنید ، از Formula Wizard استفاده کنید.
    از Name Manager استفاده کنید
     
    اگر هنگام کار با داده ها و محاسبات پیچیده ، بسیاری از جداول Excel و محدوده های نامگذاری شده ایجاد کنید ، این احتمال وجود دارد که نامی را که استفاده کرده اید فراموش کنید و در نهایت غلط املایی داشته باشید. به جای تکیه بر قدرت حافظه فوق العاده خود ، به Name Manager فرصت دهید.
    این مکانی است که همه محدوده های نامگذاری شده و نام جداول را به شما نشان می دهد و می توانید از مدیر نام ، موردی را که می خواهید انتخاب کرده و استفاده کنید.
     
    در زیر مراحل باز کردن نام مدیر آمده است:
    1. روی برگه فرمول ها کلیک کنید .
    2. در گروه نامهای تعریف شده ، روی نماد "Name Manager" کلیک کنید.
     

    Click on the Name Manager

     
    با این کار مدیر نام با همه نام ها باز می شود. همچنین می توانید نامهای جدیدی ایجاد کنید یا نامهای موجود را حذف یا ویرایش کنید.
     

    Name Manager dialog box with all the names

     
    اگر شما مانند من شخص صفحه کلید هستید ، از کلید میانبر زیر برای باز کردن مدیر نام استفاده کنید:
    Control + F3 (for Windows)
    Command + F3 (for Mac)
    در اینجا هنگام کار با محدوده های نامگذاری شده ، نکته مفید دیگری وجود دارد.
     
    ■ اگر در حال نوشتن فرمول ها هستید و نیاز به استفاده از محدوده نامگذاری شده دارید ، می توانید به برگه فرمول رفته و سپس روی گزینه "Use in Formula" در گروه Defined Names کلیک کنید. این تمام محدوده های نامگذاری شده را به شما نشان می دهد و می توانید با کلیک یک دکمه نام را در فرمول دریافت کنید.
     
    چگونه می توان همه خطاهای #NAME را در اکسل پیدا کرد؟
     
    تا کنون ، مواردی را که می تواند باعث خطای نام شود و نکاتی را برای اطمینان از عدم ظاهر شدن آنها در کار شما توضیح داده ام.
    اما گاهی اوقات ، این امکان وجود دارد که شما یک فایل را از شخص دیگری دریافت کنید و باید هرگونه خطای نام (یا هر گونه خطا) را در فایل پیدا کرده و تصحیح کنید.
    در این بخش ، چند روش را به شما نشان می دهم که می توانید از آنها برای شناسایی سریع سلول هایی که خطای نام دارند ، استفاده کنید و آن را اصلاح کنید (یا از شر آن خلاص شوید).
     
    استفاده از تکنیک Go To Special
     
    با استفاده از go to special می توانید به سرعت همه سلول هایی را که خطا دارند انتخاب کنید. این "خطای نام" خاص نیست ، به این معنی که هر سلول که دارای هر نوع خطا باشد انتخاب می شود.
     
    در زیر مراحل انجام این کار آمده است:
    1. داده هایی را که می خواهید سلول ها را با خطا در آنها انتخاب کنید انتخاب کنید .
    2. روی برگه Home کلیک کنید.
     

    Click the Home tab

    3. در گروه ویرایش ، روی نماد Find and Select کلیک کنید روی Go To Special کلیک کنید.
    4. با این کار کادر محاوره ای Go to Special باز می شود
     

    Click on Go To Special

    5. در کادر محاوره ای Go to Special ، گزینه Formulas را انتخاب کنید.
    6. سایر گزینه های زیر Formulas را لغو انتخاب کنید و فقط گزینه Errors را انتخاب کنید
     

    Select errors in formulas

    7. روی OK کلیک کنید.
     
    مراحل بالا تمام سلولهایی را که دارای هر نوع خطا در آنها هستند انتخاب می کند.
    هنگامی که این سلول ها را انتخاب کردید ، می توانید هر طور که می خواهید با آنها رفتار کنید.
    به عنوان مثال ، می توانید این سلول ها را با دادن رنگ پس زمینه به آنها برجسته کنید ، آنها را حذف کنید ، یا می توانید به صورت دستی یکی یکی آنها را مرور کرده و علت این خطاها را دریابید.
     
     
    با استفاده از Find and Replace
     
    اگر فقط می خواهید خطاهای نام را بیابید ، می توانید از عملکرد Find and Replace در Excel برای این کار استفاده کنید.
    در زیر مراحل یافتن همه خطاهای نام در مجموعه داده (یا کاربرگ) انتخاب شده آمده است.
    1. مجموعه داده ای را که می خواهید خطای نام را در آن پیدا کنید انتخاب کنید.
    2. در صورت تمایل به کل کاربرگ ، تمام سلول های کاربرگ را انتخاب کنید.
    3. از کلید میانبر Control + F برای باز کردن کادر محاوره ای Find & Replace استفاده کنید (در صورت استفاده از Mac از Command + F استفاده کنید) در کادر محاوره ای Find and Replace، در قسمت " Find what" عبارت #NAME را وارد کنید؟
     

    Enter NAME in find what field

     

    4. روی دکمه Option کلیک کنید.

     

    Click on the Options button

     

    5. در گزینه های اضافی که نشان داده می شود ، "Values" را در منوی کشویی "Look in" انتخاب کنید

     

    Select Values in Look In

     

    6. روی Find All کلیک کنید

     

    Click on Find all

     
    اگر محدوده انتخابی شما دارای خطای نام باشد ، خواهید دید که یک کادر اضافی در زیر کادر محاوره ای Find and Replace باز می شود که همه سلول هایی را که خطای نام دارند لیست می کند.
     

    All found cells with name error

     
    در اینجا ، می توانید هر سلول را یکی یکی انتخاب کرده و این سلول ها را درمان کنید ، یا همه این موارد را به یکباره انتخاب کرده و عملیاتی مانند برجسته سازی این سلول ها یا حذف این سلول ها را انجام دهید.
     
    همانطور که من از این تکنیک برای پیدا کردن همه خطاهای نام در کاربرگ استفاده کرده ام ، می توانید از آن برای پیدا کردن هر نوع خطای دیگری نیز استفاده کنید. بنابراین این همه در مورد خطای نام در اکسل است. در این آموزش ، دلایل احتمالی که باعث ایجاد خطای نام در داده های شما می شوند ، برخی از تکنیک هایی که می توانید برای اطمینان از ظاهر نشدن آنها استفاده کنید ، و دو روش که می توانید برای پیدا کردن خطاهای نام در خود استفاده کنید.
     
    امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.
    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا