• چرا فایل اکسل در نمای محافظت شده باز نمی شود؟

    بررسی اینکه چرا فایل اکسل در نمای محافظت شده باز نمی شود را در این پست می آموزیم
    این پست شامل فایل دانلود می باشد مشاهده

    این پست در مورد خطای اکسل "فایل نمی تواند در نمای محافظت شده باز شود" This File Type is not Supported in Protected View  و راه حل هایی برای رفع خطا بحث می کند.

    اگر نمی توانید به داده های فایل اکسل دسترسی پیدا کنید، استفاده از ابزار تعمیر فایل اکسل می تواند به شما کمک کند تا به سرعت داده ها را به حالت اولیه بازگردانید.

    نمایش محافظت شده یک ویژگی در مایکروسافت اکسل است که فایل را در حالت فقط خواندنی باز می کند و در عین حال عملکردهای ویرایش را غیرفعال می کند. اگر فایل از یک مکان ناامن باشد، یک فایل اکسل در نمای محافظت شده باز می شود. برای مثال، فایل ممکن است از یک مکان اینترنتی ناامن باز شود یا به عنوان پیوست Outlook از فرستنده های مشکوک دانلود شود. در این صورت، برنامه اکسل شما به شما اجازه نمی دهد فایل را برای محافظت از آن در برابر حملات بدافزار یا ویروس باز کنید.

    با این حال، ویژگی نمایش محافظت شده گاهی اوقات مانع از باز شدن فایل اکسل می شود حتی اگر از یک مکان امن باشد. همچنین، باز کردن یک فایل اکسل ممکن است پیغام خطای «فایل نتوانست در نمای محافظت شده باز شود» را نشان دهد.

    چرا فایل اکسل در نمای محافظت شده باز نمی شود؟

    ممکن است بتوانید با بستن تمام فایل های باز اکسل، بستن برنامه اکسل و سپس باز کردن مجدد فایل مشکل دار، مشکل را حل کنید. اما این فرآیند می تواند زمان قابل توجهی را ببرد زیرا باید برنامه اکسل و فایل را به طور مداوم ببندید و دوباره باز کنید.

    چگونه فایل اکسل را که در خطای نمایش محافظت شده باز نمی شود برطرف کنیم؟

    در اینجا چند راه حل برای رفع خطا وجود دارد:
     

    راه حل 1 - تنظیمات نمای محافظت شده را غیرفعال کنید
    توجه: قبل از غیرفعال کردن تنظیمات نمای محافظت شده، مطمئن شوید که یک نرم افزار آنتی ویروس قابل اعتماد روی رایانه خود نصب کرده اید تا از فایل ها در برابر حملات بدافزار یا ویروس محافظت کنید.

    فایل اکسل پرتاب خطا را باز کنید، به File رفته و روی تب Options کلیک کنید.
    از کادر محاوره‌ای گزینه‌ها، به مرکز اعتماد بروید و روی تنظیمات مرکز اعتماد کلیک کنید.
    از کادر گفتگوی Trust Center Settings، تب Protected View را انتخاب کنید.
    تیک گزینه مناسب در قسمت Protected View را بردارید و سپس روی OK کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند. برای مثال، اگر فایل پیوست دانلود شده Outlook است، تیک گزینه «Enable Protected View for Outlook Attachments» را بردارید.

    چرا فایل اکسل در نمای محافظت شده باز نمی شود؟

    • دوباره روی OK کلیک کنید.

      حالا سعی کنید فایل مشکل دار اکسل را باز کنید. اگر باز هم باز نشد، راه حل زیر را امتحان کنید.

    راه حل 2 - تعمیر نصب آفیس
    گاهی اوقات، خرابی در نصب آفیس ممکن است باعث شود اکسل خطای "فایل در نمای محافظت شده باز نشد" را بازگرداند. بنابراین، نصب Office خود را تعمیر کنید و بررسی کنید که آیا مشکل را حل می کند یا خیر.

    کنترل پنل را باز کنید و روی گزینه Uninstall a program در قسمت Programs کلیک کنید.
    بر روی Uninstall a program در تب Programs کلیک کنید.
    روی برنامه مایکروسافت آفیس که نصب کرده اید راست کلیک کرده و روی دکمه Change کلیک کنید.
    گزینه Repair را انتخاب کرده و روی Continue کلیک کنید.

    چرا فایل اکسل در نمای محافظت شده باز نمی شود؟

    پس از اتمام عملیات تعمیر، بررسی کنید که آیا می توانید فایل اکسل را بدون مشکل باز کنید.

     

    راه حل 3 - آخرین به روز رسانی های MS Office را نصب کنید

    چندین کاربر اکسل در مورد مشکلاتی (مانند مشکل نمایش محافظت شده) در باز کردن یک سند آفیس مانند اکسل، ورد یا موارد دیگر - پس از ارتقاء ویندوز به نسخه جدیدتر گزارش کرده اند. این مشکل ممکن است به دلیل ناسازگاری بین برنامه آفیس و نسخه ویندوز به روز شده رخ دهد. می‌توانید با ارتقای برنامه آفیس، مشکل را برطرف کنید، و در اینجا به این صورت است:

    روی تب File در فایل اکسل کلیک کنید که خطا می دهد.
    روی تب Account در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.
    از آفیس به‌روزرسانی‌ها، گزینه‌های به‌روزرسانی را باز کرده و روی Update Now کلیک کنید.

     

    چرا فایل اکسل در نمای محافظت شده باز نمی شود؟

    پس از نصب به روز رسانی ها، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و فایل اکسل را باز کنید. اگر این کار نکرد، از راه حل زیر استفاده کنید.

     

    راه حل 4 - تبدیل فایل و تغییر نام آن

    برخی از کاربران اکسل مشکل «نمای محافظت شده» را با تغییر نام فایل‌های اکسل خود حل کردند. اما قبل از آن، مطمئن شوید که فایلی که می‌خواهید باز کنید با فرمت xlsx ذخیره شده باشد. اگر نوع فایل xls. است، باید آن را به فرمت xlsx. تبدیل کنید و سپس نام آن را تغییر دهید. قبل از تبدیل فایل، یک کپی از فایل اصلی را در محل مورد نظر ذخیره کنید.

    اگر نوع فایل xlsx است، فایل مشکل ساز را کپی کنید. سپس یک سند اکسل خالی را باز کنید و فایل کپی شده را پیست کنید. فایل به صورت نماد ظاهر می شود، روی آن دوبار کلیک کنید. اگر بدون هیچ خطایی باز شد، آن را با نام دیگری ذخیره کنید. امیدواریم بازخوانی فایل اکسل به حل مشکل کمک کند.

     

    هیچ راه حل ثابتی برای رفع خطای اکسل "فایل نمی تواند در نمای محافظت شده باز شود" وجود ندارد. با این حال، راه‌حل‌های مورد بحث در وبلاگ به کاربران کمک کرده است تا مشکل «نمای محافظت‌شده» را حل کنند. مطمئن شوید که از راه حل ها به همان ترتیبی که در پست توضیح داده شده است استفاده کنید.



    برای دانلود فایل های پیوست، می بایست در سایت ثبت نام و وارد شوید

    ورود، ثبت نام


    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا