• حمله هکرها به سامانه رزرو بلیط هواپیما

    وبینوکس - حمله سایبری به یکی از سامانه های آنلاین رزرو اینترنتی بلیت هواپیما در جهان موجب اختلال این پلت‌فرم شده و هزاران مسافر در جهان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد.

    به نظر می‌رسد که هکرها و مجرمان سایبری به تازگی به ایرلاین و سیستم‌های مربوط به صنعت هوایی و هوانوردی روی آورده و با نفوذ و دسترسی به اطلاعات مسافران، کاربران و خدمه پرواز سعی دارند به اهداف و برنامه‌های خود دست پیدا کنند و سیستم  و پلت‌فرم‌های مربوطه را با اختلالات گسترده‌ای مواجه سازند.

    به گزارش وبینوکس از ایسنا، نوآم روتم، به عنوان یک کارشناس فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی با انتشار گزارشی مبنی بر حمله سایبری به سامانه انلاین رزرو و خریداری اینترنتی بلیت هواپیما، از وجود یک آسیب پذیری و حفره امنیتی جدید خبر داده و خاطرنشان کرده که هکرها بیشتر سفرهای هوایی و برنامه های زمان بندی ایرلاین هایی نظیر لوفت هانزا، یونایتد ایرلاینز و ایرکانادا را مورد حمله و تهاجم سایبری خود قرار داده و زمان بندی و بلیت‌های ذکر شده در وب سایت مذکور را با مشکل و اختلال مواجه کرده‌اند.

    بر اساس گزارش وب سایت هکرنیوز، بسیاری از کاربران، مسافران و علاقمندانی که به این وب سایت مراجعه کرده بودند، با تغییرات ناگهانی در زمان و تاریخ بلیت‌های خریداری شده خود روبرو شدند و با تماس با ایرلاین‌های مربوطه متوجه شدند که مشکل همگانی بوده و علت آن نیز حمله سایبری و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به این پلتفرم است.

    بنابراین انتشار این خبر موجب شکایت و نارضایتی خیل عظیمی از کاربران و مسافران مربوطه شد و سر و صدا و جنجال های فراوانی را در فضای مجازی به وجود آورد.

    به گفته برخی از این مسافران، آنها بعد از رزرو اینترنتی و تعیین زمان و تاریخ دقیق سفر خود، بعد از خریداری بلیت و موقعی که می‌خواستند بلیت را پرینت کنند، متوجه شده‌اند که زمان و تاریخ سفر و حتی ایرلاین آنها تعویض شده است.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا