• شارژرهای سریع Aukey مبتنی بر فناوری GaN در CES 2020 معرفی شدند

    وبینوکس - شارژرهای سریع آکی در CES 2020 رونمایی شدند. این محصولات کوچک‌‌تر و سریع‌تر و کارآمدتر از شارژرهای سریع متداول هستند و جزو سریع‌ترین فست‌ شارژر‌های دنیا محسوب می‌شوند.

    شرکت آکی (Aukey) که یکی از شرکت‌های مطرح سازنده‌ی لوازم جانبی محسوب می‌شود، شارژرهای سریع جدید خود را در CES 2020 رونمایی کرد.

    این فست شارژر ها که امنیا (Omnia) نام دارند، از فناوری جدیدی مبتنی‌بر ترکیب نیترید گالیم (GaN) ساخته شده‌اند. استفاده از این فناوری منحصر به‌فرد باعث می‌شود شارژرهای امنیا ابعاد کوچک‌تر و سرعت بیشتری نسبت به شارژرهای سیلیکونی متداول داشته باشند. 

    مدارهای مجتمع ایجاد‌شده برپایه‌ی نیترید گالیم نسبت به تراشه‌های سیلیکونی، سرعت سوئیچینگ بالاتر و صرفه‌جویی انرژی بیشتری دارند؛ بنابراین در‌صورتی‌که در ساخت شارژرهای کوچک از این فناوری استفاده شود، عملکرد بهتری نسبت به شارژرهای متداول خواهند داشت؛ البته فناوری GaN که هنوز کاملا جدید است، فناوری گران‌قیمتی محسوب می‌شود؛ اما به دلیل اینکه بیشتر سازندگان درحال گرایش به سمت آن هستند، قیمت‌های شارژرهای GaN در‌حال کاهش است.

    شارژرهای سریع Aukey مبتنی بر فناوری GaN در CES 2020 معرفی شدند

    ابعاد شارژرهای امنیای آکی به لطف استفاده از تراشه‌های GaN به میزان ۶۶ درصد کوچکتر از شارژری است که همراه‌با مک‌بوک ۱۳ اینچی (کوچک‌ترین لپ‌تاپ اپل) عرضه می‌شود. شارژرهای جدید با مشارکت شرکت آکی و آمنیاچیپ (Omniachip) ساخته شده و بخشی از مدار با مشارکت شرکت ناویتاس (Navitas)، شرکت پیشتاز درزمینه‌ی استفاده از نیترید گالیم، سفارشی‌سازی شده است. تمام مدل‌های شارژرها از استاندارد USB Power Delivery 3.0 پشتیبانی می‌کنند. آکی در کنفرانس مطبوعاتی خود فقط به این موضوع اشاره کرده است که شارژرهای جدیدش جزو سریع‌ترین شارژرهای جهان هستند. این شارژرها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که به شرح زیر هستند:

    • PA-B2: شارژر دیواری ۶۰ واتی
    • PA-B3: شارژر دیواری ۶۵ واتی دارای دو پورت (یکی از پورت‌ها USB-C با حداکثر  توان ۱۸ وات است)
    • PA-B4: شارژر دیواری ۶۵ واتی دارای دو پورت
    • PA-B5: احتمالا شارژر دیواری ۱۰۰ واتی
    • PA-B6: احتمالا شارژر دیواری ۱۰۰ واتی دارای دو پورت

    این شارژرها برای شارژ گستره‌ی وسیعی از دستگاه‌هایی که از فناوری پاور دلیوری (Power ِDelivery) پشتیبانی می‌کنند، قابل‌استفاده هستند؛ از میان این دستگاه‌ها می‌توان به گوشی پیکسل 4، لپ‌تاپ‌هایی مثل مک‌بوک پرو، لپ‌تاپ XPS 13 دل، کنسول نینتندو سوییچ و آیپدها اشاره کرد.

    آکی قیمت‌ شارژرهای آمنیا را اعلام نکرده است؛ اما زمان عرضه مشخص شده است و این شارژرها در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.   

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا