• مشخصات فنی گلکسی تب S6 5G سامسونگ فاش شد

    وبینوکس - به‌تازگی تصویر برگه‌ای در فضای مجازی فاش شده که روی آن نام تبلت گلکسی تب S6 5G دیده می‌شود و نشان می‌دهد سامسونگ در پی تولید اولین تبلت دنیا با پشتیبانی از فناوری 5G است.

    سامسونگ در اوت سال گذشته‌ به‌صورت رسمی تبلت گلکسی تب اس ۶ را رونمایی کرد که از وای‌فای و شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند. این شرکت کره‌ای مدتی پیش در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد در حال تولید مدل 5G این تبلت است. ساعاتی پیش تصویری در فضای مجازی فاش شد که به مدل 5G تبلت مذکور نسبت داده شده است. اگر مشخصات فنی یادشده در تصویر فاش‌شده واقعی باشند، با دستگاهی طرف هستیم که ازلحاظ ظاهری و حتی سخت‌افزاری کاملا شبیه به مدل 4G به‌نظر می‌رسد، با این تفاوت که مدل جدید به‌لطف تراشه‌ی X50 کوالکام از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی نیز پشتیبانی می‌کند.

    براساس برگه‌ی مشخصات فنی مدل 5G گلکسی تب اس ۶ سامسونگ (Galaxy Tab S6 5G)، این تبلت از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند این تبلت را در دو مدل با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم تهیه کنند. ناگفته نماند در تصویر فاش‌شده، شاهد مدلی از دستگاه با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستیم. بااین‌حال، گفته می‌شود سامسونگ روی مدل دیگری با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی کار می‌کند. ظاهرا این مدل از گلکسی تب S6 5G به‌صورت محدود در برخی بازارهای منتخب عرضه خواهد شد. براساس مشخصات فاش‌شده، کاربران خواهند توانست حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه را ازطریق کارت میکرو SD تا سقف یک ترابایت افزایش دهند. 

    مشخصات فنی گلکسی تب S6 5G سامسونگ فاش شد

    سامسونگ در تبلت جدیدش از نمایشگری ۱۰/۵ اینچ با وضوح WQXGA و پنل سوپر AMOLED استفاده کرده است. ابعاد این تبلت ۲۴۴/۵ در ۱۵۹/۵ در ۵/۷ میلی‌متر و ظرفیت باتری آن ۷٬۰۴۰ میلی‌آمپرساعت است. براساس ادعای سامسونگ، این باتری با هربار شارژ می‌تواند به‌طور مداوم ۱۵ ساعت ویدئو پخش کند. دستگاه جدید سامسونگ در رنگ خاکستری روانه‌ی بازار خواهد شد. 

    افزون‌بر آنچه گفته شد، در پنل پشتی تبلت جدید سامسونگ دو دوربین حضور خواهند داشت: دوربین اصلی با حسگری ۱۳ مگاپیکسلی و قابلیت پشتیبانی از فناوری فوکوس خودکار و دوربین دوم با حسگر ۵ مگاپیکسلی و لنز‌فوق عریض. همچنین سامسونگ در پنل جلویی تبلت ذکرشده از حسگری ۸ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده کرده است.

    نسخه 5G گلکسی تب اس ۶ هنگام عرضه به بازار نخستین تبلت 5G دنیا لقب خواهد گرفت. انتظار می‌رود این تبلت ابتدا در بازار کره‌‌جنوبی عرضه شود؛ زیرا سامسونگ در بازار این کشور طرفداران بسیار زیادی دارد و همواره به کاربران کره‌ای‌اش اهمیت زیادی می‌دهد. دلیل دیگر برای عرضه‌ی اولیه‌ی گلکسی تب اس ۶ 5G در کره،‌ این است که روند توسعه‌ی فناوری 5G در این کشور با سرعت سریعی در حال پیگیری است. به‌دنبال کره‌‌جنوبی، تبلت جدید سامسونگ در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا و همچنین اروپا عرضه خواهد شد.

    ازآنجاکه سامسونگ در بازار چین عملکرد بسیار قدرتمندی ندارد و مغلوب رقبای چینی نظیر هواوی شده است، احتمال دارد هیچ‌گاه شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی 5G گلکسی تب اس ۶ در این بازار نباشیم. این احتمالات در حالی مطرح می‌شوند که چین هم‌اکنون بزرگ‌ترین بازار 5G را در سراسر دنیا دارد.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا