• جذاب‌ترین محصولات حوزه هوشمندسازی لوله‌کشی آب ساختمان در CES 2020

    وبینوکس - با وجود اینکه هوشمند کردن لوله‌کشی آب ساختمان‌‌ ایده‌ای جدید نیست، اما تولیدکنندگان بزرگ تا امروز توجه چندانی به این ایده نداشته‌اند.

    یکی از اولین دفعاتی که ایده‌ی هوشمندسازی سیستم لوله‌کشی آب ساختمان مطرح شد، سال ۲۰۱۵ بود. این ایده را شرکت WeMo در آن سال مطرح کرد اما بعد از آن چندان جدی گرفته نشد. دست‌کم می‌توان گفت این ایده به اندازه‌ی اسپیکرهای هوشمند، سیستم‌های روشنایی هوشمند یا ترموستات‌های هوشمند جدی گرفته نشده است. البته با این وجود، کار روی این ایده هم متوقف نشده است. حال در جریان نمایشگاه CES 2020 چند شرکت محصولاتی در این بخش رونمایی کرده‌اند.

    در این گزارش، مهم‌ترین و جالب‌ترین محصولات عرضه شده در این حوزه را بررسی می‌کنیم:

     سیستم تشخیص آب هوشمند Flo

    این سیستم به هیچ‌وجه ارزان نیست اما مانند سیستم نظارتی و قطع آب شرکت Moen که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، این محصول جدید این شرکت هم از آزمایش‌ها سربلند خارج شده است. سیستم مونیتورینگ و قطع آب Moen می‌تواند به کمک مونیتورینگ لحظه به لحظه‌ی سطح فشار آب در لوله‌ها، نشتی‌های احتمالی را شناسایی کند. البته این سیستم نمی‌تواند محل دقیق نشتی را تشخیص دهد. این نقص در جریان نمایشگاه CES 2020  برطرف شد. شرکت Moen با معرفی سیستم Flo که یک سیستم ۵/۳ اینچی است، این نقص سیستم قبلی خود را برطرف کرده است.

    جذاب‌ترین محصولات حوزه هوشمندسازی لوله‌کشی آب ساختمان در CES 2020

    این سیستم به محفظ تشخیص تغییر در فشار یا دمای آب موجود در سیستم، هشداری به تلفن همراه کاربر ارسال می‌کند. اگر کاربر این دو سیستم را هم‌زمان به کار گرفته باشد، می‌تواند قبل از بروز هرگونه حادثه، جریان آب را قطع کند.

    این سیستم با قیمت ۵۰ دلار برای هر اتصال یا ۱۳۰ دلار برای بسته‌ی سه‌تایی، گزینه‌‌ای گران‌قیمت به شمار می‌رود اما می‌تواند سیستم لوله‌کشی هوشمند منزل کاربر را هوشمند و مطمئن‌تر کند.

    Phyn XL

    در ابتدای مطلب درباره‌ی سیستم انتقال آب WeMo صحبت شد. این سیستم همچنان در بازار موجود است.

    جذاب‌ترین محصولات حوزه هوشمندسازی لوله‌کشی آب ساختمان در CES 2020

    این سیستم Phyn نامیده می‌شود و آخرین نسخه‌ی آن،‌ XL است. در این نسخه از آخرین فناوری تشخیص وضعیت آب هوشمند شرکت WeMo برای تشخیص فشار آب و نشت‌های احتمالی استفاده می‌شود. انتظار می‌رود این سیستم در تابستان سال جاری میلادی وارد بازار شود.

     دستیار هوشمند سیستم کنترل آب Phyn

    این دستیار هوشمند با قیمت ۲۹۹ دلار وارد بازار شده است.

     

    جذاب‌ترین محصولات حوزه هوشمندسازی لوله‌کشی آب ساختمان در CES 2020

    این دستیار به لوله‌های آب منزل متصل می‌شود و با استفاده از فناوری Phyn می‌تواند نشت‌های احتمالی را شناسایی کند. این دستیار در صورت بروز هرگونه نشت، هشدار اعلام می‌کند.

    سیستم تصفیه‌ی آب هوشمند Kohler

    این سیستم شبیه کامپیوتری سفید رنگ است که در زیر سینک آب نصب می‌شود. این سیستم به لوله‌های آب خانگی و وای‌فای متصل می‌شود. شرکت Kohler اعلام کرده این سیستم ۶۰۰ دلار قیمت دارد و در تابستان وارد بازار می‌شود.

    جذاب‌ترین محصولات حوزه هوشمندسازی لوله‌کشی آب ساختمان در CES 2020

    سیستم تصفیه‌ی آب هوشمند Kohler می‌تواند ویروس‌ها، باکتری‌ها و ذرات معلق دیگر را فیلتر کند و نشت‌های احتمالی را هم تشخیص دهد.

    شیر هوشمند Setra

    شرکت Kohler علاوه بر سیستم تصفیه‌ی آب هوشمند، در نمایشگاه CES 2020 تعدادی محصول هوشمند دیگر هم معرفی کرده است. یکی از این محصولات، شیر هوشمند ۳۹۹ دلاری Setra است. این شیر قیمت بالایی دارد اما تا امروز، ارزان‌ترین محصول هوشمند معرفی شده توسط Kohler در CES 2020 به شمار می‌رود.

    جذاب‌ترین محصولات حوزه هوشمندسازی لوله‌کشی آب ساختمان در CES 2020

    این شیر قابلیت شست‌وشو و پر کردن ظروف به‌خصوص مثل ظرف‌های مخصوص اسپاگتی را هم دارد. Setra همچنین قابلیت بررسی میزان خروجی آب، تشخیص نشتی و قطع و وصل دستی و خودکار را هم دارد.

    سرویس بهداشتی هوشمند Kohler

    Kohler در نمایشگاه امسال فقط روی محصولات آشپزخانه متمرکز نبوده است. این شرکت در نمایشگاه ۲۰۲۰ یک سرویس بهداشتی معرفی کرده که بدون نیاز به لمس توسط دست کار می‌کند. البته کاربر این سرویس همچنان می‌تواند برای کشیدن فلاش از دست هم استفاده کند اما در عین حال می‌تواند با تکان دادن دستش در نزدیکی شیر فلاش، این کار را انجام دهد. برای این سرویس یک چراغ نور برای استفاده در شب هم طراحی شده است.

    جذاب‌ترین محصولات حوزه هوشمندسازی لوله‌کشی آب ساختمان در CES 2020

    این سرویس بهداشتی دست‌کم ۶۰۰ دلار قیمت دارد. دارندگان سرویس‌های معمولی برای استفاده از این گجت، باید ۳۰ دلار هم هزینه‌ی ایجاد تغییرات لازم را پرداخت کنند.

     کنترل کننده‌ی وضعیت حمام دیجیتال ترموستاتیک

    شرکت Kohler علاوه بر سرویس بهداشتی، در این نمایشگاه محصولاتی برای حمام هم رونمایی کرده است. کنترل کننده‌ی وضعیت حمام دیجیتال ترموستاتیک که با قیمت ۸۲۵ دلار معرفی شده، آخرین محصول این حوزه‌ی شرکت Kohler است.

    جذاب‌ترین محصولات حوزه هوشمندسازی لوله‌کشی آب ساختمان در CES 2020

    این کنترل کننده به کاربر این امکان را می‌دهد تا زمان حمام‌های خود را برنامه‌ریزی کند و برای این برنامه‌ریزی، وضعیت حمام را از راه دور مدیریت کند. قابلیت تعیین دمای آب از راه دور نیز در دسترس است.

    سردوشی Moxie

    یکی از جالب‌ترین محصولات معرفی شده در این حوزه، سردوشی هوشمند Moxie محصول شرکت Kohler است. این سردوشی یک اسپیکر داخلی دارد که به الکسا متصل می‌شود و ۲۲۹ دلار قیمت دارد. این محصول بدون پشتیبانی از الکسا ۱۶۹ دلار قیمت دارد.

    جذاب‌ترین محصولات حوزه هوشمندسازی لوله‌کشی آب ساختمان در CES 2020

    کاربر می‌تواند هم‌زمان با دوش گرفتن زیر این سردوشی از پخش موسیقی توسط اسپیکر ضد آب آن لذت ببرد.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا