• ۷ نرم افزار کنترل گوشی هوشمند اندرویدی با کامپیوتر

    وبینوکس - کنترل نسبی دستگاه‌های اندرویدی با کامپیوترهای دسکتاپ با نصب چند اپلیکیشن به‌‌سادگی امکان‌‌پذیر است و با این اپلیکیشن‌ها می‌توان بسیاری از محدودیت‌های ارتباطی بین این دو پلتفرم را برطرف کرد.

    امروزه استفاده از ویژگی کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی‌های اندرویدی در میان کاربرانی که می‌خواهند از قدرت دسکتاپ در گوشی‌های‌شان بهره‌مند شوند، گسترش روزافزونی دارد؛ اما آیا می‌دانید امکان کنترل اندروید و گوشی‌های اندرویدی از طریق کامپیوترهای دسکتاپ نیز وجود دارد؟ اگر صاحب دستگاه‌های اندرویدی هستید، می‌توانید آن را به‌راحتی با کامپیوترتان کنترل کنید. حتما شما هم دوست دارید بازی‌های اندرویدی را روی نمایشگر بزرگ‌تر تجربه کنید. این قابلیت می‌تواند تجربه‌ی کار با اندروید را بیش‌ازپیش لذت‌بخش کند و افراد را بیشتر به سمت تماشای ویدیوها، گوش‌دادن به موسیقی‌ها و انجام بازی‌های جذاب سوق دهد.

    در این مقاله قصد داریم شما را با هفت اپلیکیشن و روش کاربردی برای کنترل دستگاه‌های اندرویدی از کامپیوترهای دسکتاپ آشنا کنیم که با قابلیت‌های کاربردی‌شان مثل ارسال اس‌ام‌اس با کامپیوتر، همگام‌سازی (سینک‌کردن) اپلیکیشن‌های پیام‌رسان کامپیوتر و گوشی، نمایش نمایشگر گوشی روی صفحه‌نمایش کامپیوتر، مرز های بین دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ را تاحدودی از بین ببرند. 

    Join

    ۷ نرم افزار کنترل گوشی هوشمند اندرویدی با کامپیوتر

    اپلیکیشن Join که درحقیقت یک اپلیکیشن ارتباطی محسوب می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های مختلف را از طریق مرورگر گوگل کروم به یکدیگر متصل کنند. کاربران با‌استفاده‌از این اپلیکیشن فوق‌العاده می‌‌توانند از مرورگر گوگل به‌عنوان ابزار ارتباطی چندجانبه بین دستگاه‌های با سیستم‌های عامل‌ مختلف استفاده کنند. 

    از ویژگی‌های این اپلیکیشن کروم که امکان استفاده از آن در تمام دستگاه‌های دارای مرورگر کروم ازجمله دستگاه‌های اندروید و iOS و کامپیوترهای ویندوز وجود دارد، می‌توان به ارسال اس‌ام‌اس، همگام‌سازی (سینک‌کردن) نوتیفیکیشن‌ها در دستگاه‌های مختلف، به‌اشتراک‌گذاری کلیپ‌بورد به‌صورت دستی و خودکار در بین دستگاه‌های مختلف، نوشتن متن در اپلیکیشن‌های اندرویدی (با‌استفاده‌از این ویژگی زمانی‌که متن را درمرورگر کامپیوتر بنویسید، متن به‌صورت خودکار به اپلیکیشن موردنظر انتقال داده می‌شود) بازکردن لینک‌ها در یک دستگاه و مشاهده‌ی آن‌ها در دستگاه دیگر (مثلا می‌توان لینک‌ها را در کامپیوتر باز و آن‌ها در گوشی مشاهده کنید)، نصب مستقیم اپلیکیشن اندرویدی از مرورگر کامپیوتر یا دستگاهی دیگر روی دستگاه‌های اندرویدی، انتخاب تصویری در مرورگر هر دستگاهی به‌عنوان تصویر پس‌زمینه‌ی گوشی اندرویدی، اجرای بازی‌های اندرویدی روی کامپیوتر با‌استفاده از گوگل اسیستنت اشاره کرد.

    اطلاعاتی که از طریق جوین دربین دستگاه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارید، تنها در گوگل‌درایو ذخیره می‌شود. در‌صورتی‌که نگران نقض حریم خصوصی خود هستید، می‌توانید برای اپلیکیشن در دستگاه‌های مختلف یک رمز عبور  مشخص کنید.

    اگرچه با این اپلیکیشن نمی‌توانید گوشی اندرویدی خود را به‌طور کامل با کامپیوتر کنترل کنید؛ اما نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه سبک‌تر است و باعث کاهش سرعت سیستم یا هنگ‌کردن کامپیوتر نمی‌شود.  

    Pushbullet

    ۷ نرم افزار کنترل گوشی هوشمند اندرویدی با کامپیوتر

    اپلیکیشن پوش‌بولت اپلیکیشنی برای همگام‌سازی دستگاه‌های مختلف با یکدیگر جهت به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پیام‌ها در بین آن‌ها است. پوش‌بولت از واتساپ هم پشتیبانی می‌کند. اگرچه با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید پیام‌های جدید واتساپ را به‌صورت پیام‌های پاپ‌آپ در گوشه‌ی نمایشگر کامپیوتر ببینید؛ اما در نسخه‌‌ی رایگان پیام‌های قبلی و سابقه‌ی چت نمایش داده نمی‌‌شود و در ماه تنها ۱۰۰ پیام واتساپ را می‌توانید از این طریق مشاهده کنید. برای استفاده از نسخه‌ی حرفه‌ای یا نسخه‌ی Pro باید ماهانه تنها ۴٫۹۹ دلار پرداخت کنید.

    پوش‌بولت از ویٰژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است و ابزار خوبی برای کنترل‌ دستگاه‌های مختلف محسوب می‌شود و حتی کاربران دستگاه‌های مختلف به‌راحتی می‌توانند با‌ این اپلیکیشن چت کنند. اگرچه بوش‌بالت برای استفاده در ادارات مناسب است؛ اما در فهرست ما گزینه‌های بهتر و ارزان‌تری نیز وجود دارد.

     

    اپلیکیشن Scrcpy

    ۷ نرم افزار کنترل گوشی هوشمند اندرویدی با کامپیوتر

    چنانچه می‌خواهید کنترل کامل گوشی‌تان را با کامپیوتر در دست بگیرید و دو اپلیکیشنی که تاکنون معرفی شده است، نمی‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند، شاید Scrcpy بتواند به انتظارات شما پاسخ دهد؛ این اپلیکیشن برای کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ کاملا مناسب است.

    Scrcpy امکان میرور‌کردن صفحه‌نمایش گوشی (نمایش نمایشگر گوشی روی کامپیوتر یا سایر دستگاه‌ها به‌صورت کامل) و کنترل کامل گوشی از طریق USB و وای‌فای (این ویژگی به‌تازگی به اپلیکیشن اضافه شده است) را فراهم کرده است. این اپلیکیشن رایگان و متن‌باز از ویژگی‌های متنوع و ویژگی‌های خوبی برخوردار است؛ اما رابط‌کاربری آن به‌اندازه‌ی جوین و پوش‌بولت ساده نیست و توسعه‌دهنده‌اش از کاربران خواسته است خود آن‌ها تغییرات موردنظرشان را اعمال کنند (به‌عنوان مثال کاربران لینوکس برای استفاده از این اپلیکیشن باید تغییراتی را در آن‌ ایجاد کنند)؛ البته نسخه‌های ساده شده‌ای از این اپلیکیشن نیز وجود دارد که به‌سادگی می‌توانید دانلود و از آن‌ها استفاده کنید.

     

    اپلیکیشن Vysor

    ۷ نرم افزار کنترل گوشی هوشمند اندرویدی با کامپیوتر

    چنانچه پیچیدگی‌های Scrcpy نیز شما را کمی دلسرد کرده است، اپلیکیشن Vysor با قابلیت میرورکردن نمایشگر، می‌تواند راضی‌تان کند. این اپلیکیشن سرعت و عملکرد خوبی دارد و می‌توانید از طریق آن گوشی را به دو صورت بی‌سیم (تنها در نسخه‌ی پولی امکان‌پذیر است) و با سیم به گوشی متصل کنید. وایسر ویژگی‌های خوبی دارد که می‌توانند این اپلیکیشن را به گزینه‌ی مناسبی برای استفاده‌های اداری تبدیل کنند و از میان آن‌ها می‌توان به قابلیت به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات یک دستگاه اندرویدی با چند کاربر اشاره کرد.

    توصیه می‌کنیم برای حداکثر استفاده از ویژگی‌های این اپلیکیشن، از نسخه‌ی پولی آن استفاده کنید؛ زیرا هم از قابلیت برقراری ارتباط بی‌سیم بین دو دستگاه برخوردار است و هم عملکرد خوبی نسبت به نسخه‌ی رایگان دارد و نمایشگر را با کیفیت بهتری میرور می‌کند. تعدادی زیادی از اپلیکیشن‌های مشابه این اپلیکیشن منتشر شده است که از میان آن‌ها می‌توان به Apowermirror اشاره کرد.

     

    DeskDock

    ۷ نرم افزار کنترل گوشی هوشمند اندرویدی با کامپیوتر

    با اپلیکیشن دسک‌داک می‌توانید موس کامپیوتر را به موس گوشی تبدیل کنید

    اپلیکیشن دسک‌داک مانند وایسر و Scrcpy نمایشگر گوشی را میرور نمی‌کند، بلکه موس کامپیوتر را به موس گوشی نیز تبدیل می‌کند. درصورتی‌که که گوشی‌تان در نزدیکی کامپیوتر قرار داشته باشد، تنها با حرکت‌دادن موس به سمت دیگر، می‌توانید آن را به موس گوشی تبدیل کنید! استفاده از موس در گوشی می‌تواند به افزایش سرعت باز‌کردن و بستن اپلیکیشن‌ها و وب‌گردی کمک کند. توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با‌استفاده‌از دسک‌داک عملکرد اپلیکیشن‌های‌شان در هنگام استفاده از سخت‌افزارها را آزمایش کنند.

    نسخه‌ی پولی این اپلیکیشن نیز با ویژگی‌هایی همچون به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌کلید با گوشی وبه اشتراک‌گذاری کلیپ‌برد منتشرشده است. از میان اپلیکیشن‌های مشابه دسک‌داک می‌توان به Share Mouse and Keyboard و Synergy اشاره کرد؛ البته به‌نظر می‌رسد عملکرد اپلیکیشن Synergy آن طور که انتظار می‌رود، مناسب نیست.

     

    AirDroid

    ۷ نرم افزار کنترل گوشی هوشمند اندرویدی با کامپیوتر

    ایدروید یکی از قوی‌ترین ابزار برای کنترل گوش‌های اندرویدی با کامپیوتر است

    بدون تردید ایردروید یکی از قوی‌ترین ابزار برای کنترل گوش‌های اندرویدی با کامپیوتر  محسوب می‌شود. ایردروید درمقایسه‌با اپلیکیشن‌های فهرست ما، کامل‌ترین اپلیکیشن به شمار می‌رود و تعداد زیادی از ویژگی‌های آن‌ها را در خود جای داده است. برجسته‌ترین ویژگی‌های ایردروید شامل ارسال پیام‌، به‌اشتراک‌گذاری کلیپ‌برد، بارگذاری فایل‌ها از طریق کنترل پنل، میرورکردن نمایشگر و به‌اشتراک‌گذاری موس و صفحه‌کلید می‌شود؛ البته ایردروید نمی‌تواند نمایشکر را مانند اپلیکیشن سایدسینک Side Sync یا وایسر، روان و بدون هیچ مشکلی میرور کند؛ اما برای سریع نوشتن پیامی در واتساپ می‌تواند کافی و کاربردی باشد.

    بیشتر قابلیت‌های ایردروید رایگان هستند؛ اما برای حذف تبلیغات و محدودیت ۳۰ مگابایتی برای انتقال فایل‌ها، باید ماهانه ۲٫۹۹ دلار پرداخت کنید که کمتر از قیمت پوش‌بولت است.

     

    Tasker

    ۷ نرم افزار کنترل گوشی هوشمند اندرویدی با کامپیوتر

    تسکر انجام خودکار برخی از وظایف در برخی از مواقع (مثل اتصال به شبکه‌ی جدید، نمایش نوتیفیکیشن‌های خاص یا تغییر موقعیت مکانی) را امکان‌پذیر کرده است؛ البته هر دو اپلیکیشن جوین و پوش‌بولت چنین قابلیتی دارند و می‌توانند بسیاری از قابلیت‌های گوشی را تنها با کمک اس‌ام‌اس یا با صفحه‌ی وب انجام دهند. اپلیکیشن‌های زیادی مشابه تسکر هستند که بسته به هدف‌تان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

    در پایان باید بگوییم که هر کدام از این اپلیکیشن‌ها مزایا و معایب خود را دارند و بسته به کاری که می‌خواهید انجام دهید یا نحوه‌ی استفاده از گوشی، اپلیکیشن مناسب را انتخاب کنید.

     

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا