• زوتاک از مینی کامپیوتر ZBOX Edge با پردازنده ۶ واتی Gemini Lake اینتل رونمایی کرد

    وبینوکس - مینی کامپیوتر جدید زوتاک به لطف پردازنده‌های کم‌مصرف ۶ واتی جمنای‌لیک اینتل، توان مناسب در کنار مصرف بسیار اندک را به‌همراه خواهد داشت.

    زوتاک (Zotac) یکی از فعال‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی کامپیوتر‌های کوچک است که محصولات متنوعی دراین‌زمینه دارد. حال این شرکت در جریان نمایشگاه CES 2020 از کامپیوترهای جمع و جور جدید سری ZBOX Edge رونمایی کرد. زوتاک ZBOX Edge CI341 را می‌توان قوی‌ترین مدل معرفی شده دانست که دارای پردازنده ۴ هسته‌ای و کم‌مصرف Celeron N4100 اینتل به‌همراه واحد گرافیکی یکپارچه UHD 600 است و به دو درگاه SO-DIMM با پشتیبانی از ۸ گیگابایت حافظه 2400 DRR4 مجهز شده است.

    به لطف استفاده از پردازنده کم مصرف Celeron N4100 با توان حرارتی ۶ واتی، ZOTAC ZBOX Edge CI341 دارای طراحی و ظاهری کوچک با مصرف انرژی پایین است. استفاده از پردازنده‌ی جمنای‌لیک (Gemini Lake) با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری این اجازه را به ZOTAC داده است تا کامپیوتری با بدنه‌ای به ضخامت ۳۲ میلی‌متر و بدون فن خنک‌کننده‌ تولید کند. عدم استفاده از فن باعث شده تا ZBOX Edge CI341 کاملا بی‌صدا باشد. در بحث ذخیره‌سازی نیز شاهد استفاده از یک درگاه M.2 با پشتیبانی از SSDهای M.2 2242 و M.2 2280 هستیم.

    زوتاک از مینی کامپیوتر ZBOX Edge با پردازنده ۶ واتی Gemini Lake اینتل رونمایی کرد

    در بخش جلویی دستگاه، دکمه پاور، درگاه کارت حافظه microSD و پورت USB 3.1 Type-A قرار گرفته‌اند. در بخش پشتی دستگاه نیز شاهد حضور پورت USB 3.1 Type-A، دو درگاه Gigabit Ethernet و پورت آنتن وای‌فای 802.11ac با پشتیبانی از بلوتوث 5.0 هستیم. برای اتصال به صفحه‌نمایش خارجی نیز درگاه‌های DisplayPort 1.2 و HDMI 2.0 تعبیه شده‌اند.

    زوتاک از قیمت و زمان احتمالی عرضه این محصولات صحبتی نکرده است، اما دو نسخه‌‌ای که برای خرید دردسترس قرار خواهند گرفت؛ یکی با ویندوز ۱۰ و دیگری بدون آن، هر دو مدل با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه خواهند شد که یکی از درگاه‌های SO-DIMM را به خود اختصاص داده است.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا