• دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    وبینوکس - دوربین‌های امنیتی یکی از ابزارهای مفید در تأمین امنیت خانه‌ها و ساختمان‌ها هستند. در رویداد CES امسال، محصولات جدید بازار دوربین امنیتی معرفی شدند.

    دوربین‌های امنیت خانگی از متداول‌ترین بخش‌های محصولات تکنولوژی در رویداد CES 2020 بودند؛ از جدیدترین دوربین امنیتی D-Link تا دوربین چندکاره‌ی شرکت ابودی (Abode) با مقاومت دربرابر تغییرات آب‌و‌هوا و تعدادی محصول دیگر شرکت استارتاپی Hoop با قابلیت تشخیص چهره، تنها بخشی از تجهیزات امنیتی هستند که در نمایشگاه امسال معرفی شدند. در این مطلب، به تعدادی از این دست دوربین‌ها اشاره می‌کنیم.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    دوربین هوشمند ابودی برای داخل و خارج خانه

    دوربین هوشمند ابودی دستگاهی کوچک است که ویدئو را به‌صورت زنده و با رزولوشن 1080p نمایش می‌دهد، درمقابل تغییرات آب‌و‌هوا مقاوم و زاویه‌ی دیدش ۱۵۲ درجه است و قابلیت تشخیص حرکت و صورت دوطرفه را دارد. به‌گفته‌ی ابودی، این دوربین قابلیت تشخیص چهره را دارد و براساس پایگاه داده‌ای که کاربر در اپلیکیشن مرتبط برای این دوربین تهیه می‌کند، می‌تواند با رسیدن چهره‌ی شناخته‌شده‌ای به محدوده‌ی دید دوربین هشدار بدهد.

    دوربین هوشمند داخلی/خارجی ابودی همراه‌ با پایه‌ی اتصال به زنگ ارائه خواهد شد؛ درنتیجه کاربر می‌تواند آن‌ را با سیم به زنگ کنونی خانه متصل کند. با‌این‌حال، می‌توان این دوربین را با استفاده از آداپتور همراه آن به پریز استاندارد شهری نیز متصل کرد. این مدل دوربین کلید زنگ ندارد؛ اما ابودی قصد دارد نمونه‌ی دارای زنگ سنتی آن‌ را هم وارد بازار کند.

    قیمت دوربین مذکور ۱۹۹ دلار اعلام شده و قرار است اوایل امسال روانه‌ی بازار شود. این دستگاه با Alexa و Apple Homekit نیز سازگار خواهد بود. سرویس ابری اضافه‌ای هم همراه‌با این دوربین دردسترس خواهد بود که باعث می‌شود بتوان این دوربین هوشمند را به‌عنوان دوربین امنیتی خانگی و به‌طور مجزا یا همراه‌ با سیستم امنیتی ابودی به‌کار برد.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    دوربین نورافکن Pro 3 آرلو

    آرلو (Arlo) شرکتی است که عمدتاً دوربین‌های امنیتی خانگی برای محیط بیرون تولید می‌کند و تولیدات این شرکت از توان باتری برای فعالیت استفاده می‌کنند. این شرکت با محصول جدیدش، دوربین امنیتی نورافکن Pro 3، در رویداد CES 2020 حضور یافته‌ است. این دوربین امنیتی امکان ضبط و پخش ویدئوهای زنده با کیفیت 2K HD را دارد. همچنین دید‌در‌شب، زاویه‌ی دید ۱۶۰ درجه، صوت دوطرفه، سیستم هشدار داخلی و چراغ‌های LED از ویژگی‌های شاخص این دوربین است. محصول جدید آرلو باتری قابل‌شارژ دارد و این شرکت ادعا کرده‌ دوربین مذکور اولین دوربین کاملا بی‌سیم در بازار دوربین‌های امنیتی است. به‌نظر می‌رسد دوربین نورافکن Pro 3 شرکت آرلو در بهار امسال با قیمت ۲۵۰ دلار وارد بازار شود.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    دوربین روی زنگ در تولید شرکت Blue by ADT 

    این دوربین درواقع زنگ ورودی در است که برای استفاده در محیط بیرون خانه تولید شده‌ است. قابلیت پخش زنده‌ی ویدئوهایی با کیفیت 1080p HD، صوت دوطرفه، زاویه‌ی دید ۱۸۰ درجه، تشخیص حرکت و تشخیص چهره ازجمله قابلیت‌های دوربین گفته‌شده است. کاربر با استفاده از اپلیکیشن این دوربین به‌نام Blue by ADT می‌تواند ببیند چه کسی پشت در ایستاده یا تنظیمات دوربین را تغییر دهد. قیمت این دوربین ۱۹۹ دلار اعلام شده‌ است.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    دوربین امنیتی داخلی Blue by ADT

    این دوربین که نسخه‌ی داخلی دوربین قبلی محسوب می‌شود، قیمتش با آن برابر است و می‌تواند ویدئوهای با کیفیت 1080p را به‌طور زنده پخش کند و تصاویر آن ازطریق اپلیکیشن مشاهده‌کردنی است. این دوربین امنیتی نیز صوت دوطرفه دارد و قرار است بتواند پخش دود و مونوکسیدکربن را تشخیص و وقوع مشکل احتمالی را به کاربر هشدار دهد. دوربین امنیتی داخلی درگاهی برای microSD دارد و تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند و در‌صورتی‌که اتصال برقی آن قطع شود، برای مدت کوتاهی انرژی ذخیره دارد. همچنین، می‌تواند به‌تنهایی یا همراه‌با دیگر دستگاه‌های Blue by ADT استفاده شود.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    دوربین Bue by ADT برای محیط بیرون خانه

    این دوربین بسیار شبیه به نسخه‌ی داخلی آن و قیمتش ۱۹۹ دلار است. این دوربین درمقابل تغییرات آب‌وهوایی مقاوم است، با انرژی باتری کار می‌کند، ویدئوها را با کیفیت 1080p HD پخش و با اپلیکیشن Blue by ADT کار می‌کند. دوربین مذکور نیز درگاهی برای کارت حافظه‌ی microSD دارد.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    D-Link Full HD Pan and Tilt Pro Wi-Fi Camera 

    این دوربین که برای محیط داخل طراحی شده‌ است، صوت دو‌طرفه و زاویه‌ی دید ۳۶۰ درجه دارد. تصاویر ضبط‌شده‌ی این دوربین را می‌توان به سه طریق ذخیره کرد: روی درایو NAS یا روی حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی که به‌صورت کارت microSD همراه دوربین ارائه شده‌ یا روی فضای ابری که با پرداخت حق اشتراک دردسترس است. دوربین Full HD Pand and Tilt Pro WiFi شرکت D-Link قابلیت تشخیص افراد و تشخیص شکستن شیشه را دارد و در بهار امسال با قیمت ۱۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    D-Link Full HD Indoor and Outdoor Pro Wi-Fi Camera

    این دوربین نیز مانند دوربین داخلی شرکت D-Link، صوت دوطرفه و حسگر شکستن شیشه و قابلیت شناسایی افراد را دارد و ویدئوهای ضبط‌شده با آن را می‌توان در درایو NAS یا حافظه‌ی microSD ارائه‌شده همراه‌ با دوربین یا فضای ابری ذخیره کرد. دوربین امنیتی داخلی و خارجی pro WiFi شرکت D-Link قرار است تابستان امسال با قیمت ۱۲۰ دلار وارد بازار شود.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    Eve Cam

    شرکت Eve دوربینی معرفی کرده‌ است که با Apple HomeKit Secure Video کار می‌کند. Apple HomeKit Secure Video قرار است ویدئوها را به‌صورت خصوصی و ازطریق Apple TV یا اسپیکر هوشمند Apple Homepad تحلیل کند. ویدئوهای ذخیره‌شده ۱۰ روز در اپلیکیشن Home دردسترس خواهد بود. گفته شده است این دوربین می‌تواند تفاوت بین انسان و حیوان را تشخیص دهد. دوربین Eve در آوریل ۲۰۲۰ با قیمت ۱۵۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    Hoop Cam

    دوربین ۹۰ دلاری Hoop Cam امکان پخش ویدئوهایی با کیفیت 1080p HD و تشخیص حرکت و صوت را دارد. همچنین، اگر کاربر پایگاه داده‌ای از چهره‌هایی که لازم است دوربین بشناسد، برای آن فراهم کند، می‌تواند چهره‌ها را هم تشخیص دهد. این دوربین نیز صوت دوطرفه دارد و در پنج رنگ سفید، خاکستری، قرمز، آبی و سبز عرضه شده‌ است. Hoop Cam اپلیکیشن مخصوص هم دارد که با آن می‌توان تصاویر زنده را مشاهده کرد و به امکاناتی برای تنظیم حساب کاربری دسترسی داشت. کارت حافظه‌ی microSD نیز در این دوربین قرار داده شده و علاوه‌برآن، امکان ذخیره‌ی ویدئو روی فضای ابری هم وجود دارد.

    Hoop Cam Plus

    این دوربین تمام ویژگی‌های Hoop Cam را دارد؛ اما قیمتش ۱۳۰ دلار است و قابلیت چرخش ۳۶۰ دارد و می‌تواند شیب ۴۵ درجه هم به خود بگیرد.

    دوربین‌ های امنیتی معرفی شده در CES 2020

    Sunflower Labs’ Bee

    سیستم زنبور آفتاب‌گردان درواقع پهپادی امنیتی است که می‌تواند حرکات را تشخیص دهد. پس از تشخیص حرکت، بدون اینکه نیاز باشد انسان آن‌ را کنترل کند، شروع به تصویربرداری از منشأ حرکت می‌کند. این پهپاد همراه‌با کندویش فروخته می‌شود. کندو جایی است که این پهپاد شارژ می‌شود و مغز و منشأ هوشمندی این سیستم است. این پهپاد حسگری اولتراسونیک دارد که از برخورد آن با اشیای دیگر جلوگیری می‌کند. همچنین سیستم GPS در آن تعبیه شده‌ است. پهپاد مذکور در‌حال‌حاضر با قیمت ۹۹۹ دلار پیش‌فروش می‌شود و قیمت پایه‌ی این سیستم ۹،۹۹۵ دلار خواهد بود.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا