• سه مسواک هوشمند در CES 2020 معرفی شدند

    وبینوکس - شرکت‌های تولید مسواک مشهور مثل اورال بی از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای بهبود سلامت دندان و دهان استفاده کرده‌اند.

    مسواک‌های برقی، محصولات جدیدی نیستند اما نوآوری شرکت‌های بهداشت دهان و دندان برای عرضه‌ی فناوری‌های جدید و بهبود سلامت دهان و دندان همچنان ادامه دارد. مسواک‌های دستی شاید چندان هم بد نباشند اما مجموعه مسواک‌های جدید هوشمند، خطر زوال دندان، بیماری‌های لثه و دیگر عوارض دندانی را کاهش می‌دهند. در CES 2020، دو شرکت محبوب Oral-B و Colgate، مسواک‌های هوشمند خود را معرفی کردند که به کاربر در بهبود عادت‌های مسواک زدن کمک می‌کنند.

    Oral B

    اورال بی معمولا به‌صورت پیوسته، مسواک‌های الکتریکی جدید و بهبودیافته‌ای را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در CES 2020 از محصول جدید خود، Oral B iO رونمایی کرد؛ مسواک هوشمندی که مجهز به محرک مغناطیسی برای کاهش صدای موتور و مجهز به حسگرهایی است که مقیاس دهان را دریافت می‌کنند. این مسواک همچنین دارای اپلیکیشن راهنمای هوش مصنوعی است که به کاربر در پاکسازی کل دهان کمک کرده و از وی درباره‌ی سلامت لثه سؤال می‌کند.

    مسواک iO دارای حالت‌های مختلف پاکسازی و یک حسگر فشار است که به کاربر درباره‌ی فشار واردشده بر دندان‌ها و لثه‌ها هشدار می‌دهد. این مؤلفه اهمیت زیادی دارد زیرا بسیاری از افراد به‌شکلی ناخواسته، لثه‌های خود را از بین می‌برند.

    سه مسواک هوشمند در CES 2020 معرفی شدند

    اپلیکیشن و مسواک Oral B iO

    Colgates Plaqless Pro

    مسواک Colgate Plaqless Pro از بهترین امکانات مسواک‌های الکتریکی برخوردار است: آشکارساز پلاک دندان. یک حسگر در این مسواک کاربر را از پاکسازی پلاک‌های دندانی پس از مسواک آگاه می‌کند، بنابراین بیش از هر مسواک هوشمند دیگری از تشکیل پلاک جلوگیری می‌کند.

    مکانیزم آشکارساز پلاک از طریق نور زیر سر مسواک عمل می‌کند و رنگ پلاک در آن آبی است. حسگر مناطق آبی را پیدا کرده و از ناپدید شدن آن‌ها پس از مسواک زدن مطلع می‌شود. پس از حذف موفق پلاک، نور به رنگ سفید درمی‌آید و سپس به بخش دیگری از دهان منتقل می‌شود. به‌گفته‌ی شرکت کلگیت، مسواک Plaqless Pro اولین مسواک مجهز به قابلیت آشکارساز پلاک است. Plaqless علاوه بر برخورداری از حسگر پلاک از تمام امکانات قابل انتظار مسواک هوشمند برخوردار است: حالت‌های متعدد پاکسازی، اپلیکیشن راهنما، حسگرهای تصویربرداری از دهان، حسگرهای فشار و تحلیل مسواک.

    سه مسواک هوشمند در CES 2020 معرفی شدند

    کلگیت

    ‌Y Brush

    Y-Brush پس از اولین حضور در CES 2019، دوباره به CES بازگشت. این مسواک، وعده‌ی پاکسازی دندان‌ها در ده ثانیه را داده است؛ ادعایی که مغایر با توصیه‌ی پزشکان برای مسواک زدن در حداقل دو دقیقه است. این مسواک کل دندان‌ها را با موهای زبر نایلونی می‌پوشاند.

    Y-Brush برای افراد متنفر از مسواک زدن، بازدهی و سرعت را به ارمغان می‌آورد. بااین‌حال این محصول هنوز در مرحله‌ی تست‌های پزشکی هستند؛ بنابراین نباید برای خرید آن شتاب‌زده عمل کرد (این محصول تا ماه مارس عرضه نخواهد شد). از طرفی Y-Brush قابلیت نفوذ بین شکاف‌های دندان را ندارد بنابراین نیاز به نخ دندان به قوت خود باقی است.

    سه مسواک هوشمند در CES 2020 معرفی شدند

    چرا مسواک هوشمند؟

    دلیل واضح استفاده از مسواک هوشمند، عدم توانایی و مهارت برخی افراد در مسواک زدن است. حفظ سلامت دهان و دندان، کار حساسی است. برخی افراد تمایلی به استفاده از نخ دندان، مراجعه به دندان‌پزشک یا حتی صرف دو دقیقه وقت برای مسواک زدن ندارند. مسواک هوشمند می‌تواند به کمک این افراد بیاید.

    بزرگ‌ترین عیب مسواک‌های هوشمند، قیمت بالای آن‌ها است اما مزایای آن بسیار بیشتر هستند و ارزش صرف هزینه را دارند. علاوه بر این، مسواک‌های هوشمند می‌توانند به فرایند مسواک زدن نظم بدهند و به هدف‌گذاری افراد حتی برای کار ساده‌ای مثل مسواک زدن کمک کنند. تحلیل عادت‌های سلامت دهان در اپلیکیشن همراه مسواک، برای افرادی که عاشق ردیابی پیشرفت شاخص‌های سلامتی خود هستند، قابلیت سودمندی است. مهم‌تر از هر چیز، مسواک‌های هوشمند (و به‌طور کلی مسواک‌های الکتریکی) مؤثرتر از مسواک‌های دستی هستند و می‌توانند سلامت دندان و لثه‌ها را بهبود دهند.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا